• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tryckvattenpump

Glenn Magnusson

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
18271
Medlemskap
2024
Jag har en ny Lmc hb. Pumpen väsnas mycket ,är det vanligt kan man göra något år det? Tillägg: Husbilsfirman har satt dit ett tryckkärl, då blev det jämnare flöde o tryck på vattnet.Men pumpen låter väldigt mycket, enligt firman är det okey
 
Senast ändrad:

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Tryckvattenpump

----------------------------------------------------
Hejsan, har du kollat så pumpen hänger fritt en liten bit från botten på tanken i sin slang.
Då brukar de vara rätt tysta, om de däremot ligger lite mot tankens sidor/botten så kan de höras rätt kraftigt.

M.v.h. JANKRO.

Hej! Tack för intresset. Jodå den hänger fritt, men det är en tandempump och den håller på att ge upp efter 4 år. Har en ny pump klar att monteras. Det står t.o.m. i bilens instruktionsbok att man ska ha en ny pump med sig i reserv.
Tycker att kvalitén är väldigt dålig på dessa pumpar på förra bilen satt en tryckpump som trots misshandel med torrkörning och 15 år på nacken fortfarande fungerar perfekt.
Hälsningar Sanddammaren
 
Toppen