• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Thunderbird och dubbel radbrytning (något av en lösning)

F

F.d. 14324

Guest
Hej, de senaste månaderna har jag svurit ve och förbannelse över att mejlklienten Thunderbird helt plösligt börjat med beteendet att ge mig dubbel radbrytning när jag trycker på enter. Helt värdelöst!

Idag (äntligen) hittade jag en lösning och om det är någon mer som sitter och förbannar sin dator på grund av detta kan ni följa dessa steg.
Ni som inte har Thunderbird kan cirkulera för här finns inget att se.. :D

1. Leta fram och tryck på knappen Verktyg
  • Har du texteditorn öppen finns den i listen i överkant
  • Från startsidan trycker du på knappen med tre streck och därefter Verktyg
2. Tryck på Alternativ
3. Tryck på Skriva
4. Nu kan man läsa en rad på rad en bit ner:
När du använder styckeformat, entertangenten skapar ett nytt stycke
Ta bort bocken i rutan till vänster om denna rad
5. Tryck på Okej
6. Avsluta Thunderbird
7. Starta upp Thunderbird igen och problemet ska vara löst, fungerade för mig och livet går vidare i en positivare anda. :)

Tillägg, lösningen verkar ha brister ändå. När jag skriver något och trycker på enter omgående så blir det enkel radbrytning.
Om jag skriver något, väntar ett par sekunder innan jag trycker på enter så blir det dubbel radbrytning likt förbannat!
Men men, jag har i alla fall möjligheten att backa tillbaka och skriva på den rad jag vill, det gick inte tidigare. Aldrig får man vara helt nöjd.

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
F

Frudden

Guest
Sv: Thunderbird och dubbel radbrytning (Lösning)

Shift+Enter skapar enkel radbrytning i de flesta mail- och textprogram. Prova det.

// Fredrik W
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Thunderbird och dubbel radbrytning (Lösning)

Testat och det fungerar också, man kanske skulle ha testat det tidigare för att slippa irritationsmomentet. :D

mvh jocke
 
Toppen