• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigera med padda eller platta?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Inför förestående eventuella resa (väldigt mycket som är eventuellt nuförtiden) söderut så har jag gjort följande iakttagelser.

Att försöka ladda ner div. ställplats- och navigationsappar till olika androida enheter har jag fått nog av nu. Himla krångel!

iPaden (mini) är totalt överlägsen enligt min mening. Poiviewer och iGo Primo är fullständigt enastående när det gäller nerladdning och hantering. Andra appar är också enkla att knö in på paddan.

Alla apparna liksom bara ramlar in på paddan! Makalöst enkelt för oss som inte är datanördar!

OBS! Det här inlägget är inte ett beställningsverk av Knarrevik! :D

Jappe
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Navigera med padda eller platta?

Apropå: OBS! Det här inlägget är inte ett beställningsverk av Knarrevik! Jappe

Vad vore vi utan Knarrevik, kanske "uppfinnare" var och en på varsitt håll. Med Anders är vi säkra på att han har testat (åt oss) och föreslagit något som bl.a. jag litar på mer än på en vanlig IT-säljare! Du ÄR en klippa på Appar & dagens mobila teknik Anders, fast det vet du väl redan.
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Navigera med padda eller platta?

Det knarrar i viken ibland men kunskapen viljan att dela med sej och hjälpa med sej är en stor tillgång för oss alla som söker hjälp på forumet och framförallt gedigen kunskap utan svammel som jag ofta lider av arbetsskadad som man är.
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Navigera med padda eller platta?

Våga inte backa ur nu Jappe!
Vi behöver din erfarenhet. :msn_cigarette::aja:
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Navigera med padda eller platta?

Inför förestående eventuella resa (väldigt mycket som är eventuellt nuförtiden) söderut så har jag gjort följande iakttagelser.

Att försöka ladda ner div. ställplats- och navigationsappar till olika androida enheter har jag fått nog av nu. Himla krångel!

iPaden (mini) är totalt överlägsen enligt min mening. Poiviewer och iGo Primo är fullständigt enastående när det gäller nerladdning och hantering. Andra appar är också enkla att knö in på paddan.

Alla apparna liksom bara ramlar in på paddan! Makalöst enkelt för oss som inte är datanördar!

OBS! Det här inlägget är inte ett beställningsverk av Knarrevik! :D

Jappe

Du börjar upptäcka vad vi som bara kört Apple i 10 år märkt för länge sedan... Tekniken ska hjälpa och inte stjälpa...
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Navigera med padda eller platta?

Njä, detta gäller navigationsapparna med Poiviewer och iGo Primo i första hand. För övrigt så betraktar jag paddor och plattor som "leksaker" även om de passar bra till surfning.

Datorn är överlägsen på de flesta övriga områden, tycker jag.

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Navigera med padda eller platta?

Numera använder jad min windowsdator till att säkerhetskopiera mina telefoner och plattor utan att koppla upp den mot nätet.

Vem vågar ha datorn uppkopplad nu för tiden med dagligt uppkomna säkerhetshål?

Mer riskabelt än att övernatta på rastplatser längs E6!
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Navigera med padda eller platta?

Vår MacBook Pro (imponerande Apple konstverk, fullspäckat med det mesta) gick hädan i helgen av någon anledning. Det betydde däremot inte att hela världen har rasat för oss, vi hittade en "enklare" och tunnare MacBook utan Pro med imponerande vikt under 1 kg (jfr med nästan 3 kg MBP). Fungerar alldeles utmärkt till både fotoredigering & surf i hissnande "Telenor" farter : ) Padda eller platta, en smaksak om man är "duktig" på det man har och håller på med. Jappe, allt kräver sin tid och energi... Vi valde Steve före Bill även om det krävde en skolbänk som heter "duga":

Steve-Bill.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Navigera med padda eller platta?

Att jag startade den här tråden beror på att jag inte lyckades uppdatera MapsMe på en android platta, något som jag lyckats med tidigare. Bilderna ville inte hitta dit och till slut blev jag så frustrerad att jag höjde paddornas värld till skyarna. Det tar så mycket tid att hålla på att pilla med sådant här.

Tråden blev en reklamtråd för Apple. Det var inte meningen.

Jappe
 
Toppen