• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på inredning under låga långbäddar?

hgpuke

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Linköping
HBK-Nr
657
Medlemskap
2024
Vi har valt en planlösning med toa bak och låga långsängar. Det betyder att vi har "offrat" ett stort garage till förmån för andra bekvämligheter. Det finns dock ändå tillräckligt med pack-utrymme och en del av detta finns under sängarna bak. Utrymmet kommer man åt både från utsidan och genom att lyfta på sängbottnarna (som har gångjärn). Nu skulle vi vilja ha tips från er andra som har en sådan planlösning hur man kan inreda detta utrymme på bästa sätt för att det man vill ta med sig inte bara skall fara omkring.

Någon som har några tips?
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Tips på inredning under låga långbäddar?

Vi har något liknande vilket vi löste med genomskinliga plastbackar. Fungerar mycket bra för oss då det är enkelt att "stuva om" samtliga, dvs. var gång Marianne får för sig att hon behöver något (ganska ofta nämligen).
 

hgpuke

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Linköping
HBK-Nr
657
Medlemskap
2024
Sv: Tips på inredning under låga långbäddar?

Tack! Och hur har ni satt fast plastbackarna så att de inte skramlar runt? Lägger till en bild som visar hur det ser ut under ena sängen. "Sargen" under är 28cm djup och till höger finns ett djupare/större utrymme. https://goo.gl/photos/wYEYvAp1Y1Yxbcd18
 
Senast ändrad:

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: Tips på inredning under låga långbäddar?

Vi hade en sådan tidigare. På ena sidan bredvid hjulhuset back för flaskor, t ex vin. Back med mellanväggar gjorde jag av plyfa. Resten lämnades öppet för t ex bord och stolar.
På den andra sidan gjorde jag en inredning, också av plyfa, med fack som var anpassade till vad vi ville ha med, med t ex grill/grillkol, verktygsläda, fiskelåda, etc etc. Facken högre inåt bilen med tillgång genom att lyfta sängen, och lägre fack utåt som man kunde nå genom sidoluckan. I den bilen fanns också en öppning längst bak som gav full bredd. Där gjorde jag en låda med full bredd för t ex fiskespö. Bredvid lådan kunde man sticka in andra långa saker siom t ex markisveven.

ERIKPER
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Tips på inredning under låga långbäddar?

Ursäkta, vi håller på att förbereda vår resa så jag hann inte svara tidigare. Med rätt storlek på plastbackar blir det ingen skrammel, precis som Knut skriver. Fick sätta 2 underlag på ett ställe för att få rätt höjd, det var allt! Tag mått på plastback-storlekar på Coop eller ICA och tag mått på utrymmet under sängar. Sen är det bara att pussla ihop det på en ritning innan du köper "dyra" backar.
 
Toppen