• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa navigationsappen för Android?

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bästa navigationsappen för Android?

En fråga. Visar den i realtid eller hur ofta uppdateras historiken?

Den uppdateras under tiden du tittar. Förutsättningen för att se olyckor och köbildning är att man är uppkopplad. Vägarbeten m.m. ligger inne med datum och klockslag.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Bästa navigationsappen för Android?

Anders, vet du var iGO skaffar fram sin trafikinformation?
Jag googlade lite men hittade inga svar, förhoppningsvis köper de tjänsten av Google. :D

Enligt en av dina bilder ser det ut som de har "riktig" realtidsinformation.

mvh jocke
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bästa navigationsappen för Android?

Just nu 286 händelser.
Man skiljer på relevanta (längs din rutt) och andra händelser inom ett visst avstånd.

IMG_7009.PNG

Vet inte var iGO får trafikhändelser ifrån men antog att de kom från samma källa som för övriga appar.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Bästa navigationsappen för Android?

Jag vet inte heller riktigt men om iGO också har användarframställd data kan det ju fungera lika bra som google, om de har egen insamling borde vi sett det på vilka saker appen iGO ville ha tillgång till när vi installerade den, jag brukar läsa de villkoren snabbt om jag ens läser dem och minns inte vad iGO krävde.

De gamla vanliga med vägbyggen är väl fortfarande (gissning) att de samlar in data från samma ställe som de andra, med den eftersläpning som det brukar innebära.

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 54116

Guest
Sv: Bästa navigationsappen för Android?

Jag undrar om det finns någon navigationsapp för Android där man kan ställa in bilens uppgifter. Tänkte då på uppgifter om längd, bredd, höjt och vikt
 
Toppen