• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Finns det CP-däck som vinterdäck(dubb)?

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Står i begrepp att köpa nya vinterdäck till husbilen och försöker hitta CP-däck. Har sökt runt på nätet och inte hittat något, kan det vara så att det inte finns något CP-däck för vinterbruk? Någon som vet?

Har därför börjat titta på vanliga C-däck och har hitta 4 stycken som känns lovande:

Nokian Hakkapeliitta C3
Continental VancoIceContact
Michelin Agilis X-Ice North
Goodyear Cargo Ultragrip 2

Någon som har erfarenhet av någon av dessa? Kan någon rekommenderas framför de andra? Däcken ska sitta på en Knaus med Renault master chassi (3,85 ton).

Tacksam för kommentarer.
 
Senast ändrad:

karlake

FD HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Luleå
HBK-Nr
20862
Medlemskap
2022
Sv: Finns det CP-däck som vinterdäck(dubb)?

Har sex st Nokia HKPL C3 med de nya kantiga dubbarna. Dock har jag inte kört i halka eller snö/is ännu. Gjorde en 170-mila tripp i helgen på barmark och förvånande nog var inte ljudnivån speciellt hög. I övrigt kan jag inte uttala mig, men Nokia däck brukar ligga i topp på alla däckstester :)
 
F

F.d. 50003

Guest
Sv: Finns det CP-däck som vinterdäck(dubb)?

Har kört både Hakkapelitta C3 o Michelin Agilis X-north på min La Strada. Upplevde att Michelin hade bättre fäste, mindre dubb/vägljud o längre livslängd. Hälsningar Roger.
 
Toppen