• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telenor

runger

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Örebro
HBK-Nr
1410
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

Telenor har inte bättre täckning utomlands än andra bolag.Alla telefoner måste ha roaming påslagen,oavsett vilket bolag simkortet kommer ifrån.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Telenor

Fick en glad överraskning häromdagen. Har bundit mitt 50GB abb. då jag även köpte ny tel. Telenors erbj var att för 1kr få Aftonbladets Plus Premium i 24 mån (värde 2136kr) Roade mig hela kvällen med att bläddra och läsa skvaller och annat i Aftonbladets bilagor :D Gäller tydl de som bundit sitt ABB 24 el 50GB
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

Har nu surfat (inte på sjön) via Telenor Frihet på datorn i flera dagar genom hela Tyskland och är nu kommen till Colmar i Frankrike. FULL täckning hela tiden, i båda länderna!!! Nemas problemas!
Jack43
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Sv: Telenor

Jodå, det funkar utmärkt ner genom Europa, men akta er för att få nåt problem. Kundservicen är väl inte den bästa, mailsvar tar minst ett par dagar! Och då får du i bästa fall ett standardsvar med hänvisning till den länk som inte fungerade. Där har dom lite att jobba på om man säger så :mad:
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Telenor

Jodå, det funkar utmärkt ner genom Europa, men akta er för att få nåt problem. Kundservicen är väl inte den bästa, mailsvar tar minst ett par dagar! Och då får du i bästa fall ett standardsvar med hänvisning till den länk som inte fungerade. Där har dom lite att jobba på om man säger så :mad:

För min del har kundservicen funkat utmärkt. Man ringer ju gratis till dem. Vid tre olika tillfällen har jag ringt, en gång i Sverige o två gånger från Portugal. (Tel från utlandet: +46 708 22 22 22) Ingen av gångerna har jag behövt vänta mer än nån/några enstaka minuter. Jag är bra på mycket men total teknisk idiot och jag må säga att senaste teknikern var hur trevlig som helst och tålmodigt lotsade mig genom att få koppling mellan router o padda igen.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Telenor

En sak en kan tenke på om det er problem på en plass er å restarte router, spesiellt effektivt når en bruker roaming. Om routeren har koblet seg på et nett så fortsetter den med dette til det ikke finnes signal før den hopper over på beste nett på nytt sted. I Mosell dalen er det spesiellt store forskjeller lokalt på kvaliteten på de forskjellige mobilnett og det kan være nesten dødt på ett nett i ett hjørne av en stellplats mens det i et annet hjørne er nesten maks signal fra samme operatør. Mastenes plassering sammen med terrenget avgjør det lokale signal.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Telenor

Helt rätt Knut, detta upptäckte vi först vid gränsövergångar och sedan vid förflyttning inom landet. Vår antenn (inne i bilen) är alltid uppkopplad mot routern. Ser jag att det går långsamt med kanske en eller 2 staplar 4G, då slänger jag ut antennen genom takluckan och går runt bilen med den tills jag får 3-4 staplar. Med magnetfot kan den fästas precis var som helst på en plåtis. Det går sedan att sänka takluckan, utan att det blir kabelbrott på antennkabeln.

Jag stänger routern och ditto strömförsörjning varje kväll innan sängdags, det blir dagens sista kommando!
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

Hej
Vilken hastighet har ni i utlandet. En försäljare på en Telenorbutik påstår nämligen att hastigheten är snabbare 1mbit/sek?
Lennart
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telenor

Hoppas verkligen att farten blir snabbare när roamingen blir fri nästa år och man kan använda sin vanliga operatör med sin mer humana avgift.
 
Toppen