• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterkapell

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Har precis lagt på vinterkapellet på husbilen. Vilket jättetält! Detta är helt nytt för oss, det är första gången vi har bilen hemma.

Jag fann några spännband jag inte vet hur de ska användas. Är det någon i klubben som kan tipsa oss hur de ska användas? Se bilderna. Det har levererats 4 spännband men det finns bara 2 fästen i kapellet.

Stort tack på förhand.
 

Bilagor

  • IMG_1741.JPG
    IMG_1741.JPG
    2,1 MB · Visningar: 37
  • IMG_1742.JPG
    IMG_1742.JPG
    2,2 MB · Visningar: 9
  • IMG_1743.JPG
    IMG_1743.JPG
    4,2 MB · Visningar: 7

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Vinterkapell

Finns det ingen i denna eminenta klubb som kan ge mig en hint om de här extra spännbanden?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Vinterkapell

Det blir kanske lättare att få tips och svar om du uppger vad det är för märke, fabrikat, modell eller annan ledtråd till vad det är för kapell.
 
F

F.d. 15918

Guest
Sv: Vinterkapell

Hej, vi har ett likadant och det är extraband ifall något går sönder!
//Nisse
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Vinterkapell

Har precis lagt på vinterkapellet på husbilen. Vilket jättetält! Detta är helt nytt för oss, det är första gången vi har bilen hemma.

Jag fann några spännband jag inte vet hur de ska användas. Är det någon i klubben som kan tipsa oss hur de ska användas? Se bilderna. Det har levererats 4 spännband men det finns bara 2 fästen i kapellet.

Stort tack på förhand.

Var har du inhandlat detta kapell?
Lennart
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Vinterkapell

Jag fick kapellet av Forsbergs som kompensation för lite annat trassel. Tror att det är Kama som är leverantör. Fanns inga som helst instruktioner medskickade i leveransen.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Vinterkapell

Hej, vi har ett likadant och det är extraband ifall något går sönder!
//Nisse

Det jag är förbryllad över är att det skickades med 4 st korta band med en krok i ena änden. Det finns bara 2 fästen för dessa band, det ena på höger sida fram och det andra på höger sida bak. Men VAR ska jag fästa kroken?

De andra banden är väldigt långa och de passar på kapellets långsidor. Totalt var dessa 7 st.
 
F

F.d. 15918

Guest
Sv: Vinterkapell

Ok, dom använde jag för att dra fast kapellet i hjulen, krokade fast dom i hålet på fälgen, men vid närmare eftertanke så kanske dom är till för att hålla upp kapellet när du har dragit upp dragkedjorna och rullat upp på långsidan?
//Nisse
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Vinterkapell

Ok, dom använde jag för att dra fast kapellet i hjulen, krokade fast dom i hålet på fälgen, men vid närmare eftertanke så kanske dom är till för att hålla upp kapellet när du har dragit upp dragkedjorna och rullat upp på långsidan?
//Nisse

Tack för tipset. Att kroka fast kapellet i hjulen funkar inte. Remmarna är för korta i bilens akter. Att hålla uppe kapellet på sidorna funkar inte heller. Finns inga fästen för krokarna där. Det finns kardborrband för detta ändamål. De vita markeringarna på kapellets högra sida (se bilden).
 
F

F.d. 55616

Guest
Sv: Vinterkapell

Enklast är väl att kontakta Forsbergs, det är väl deras skyldighet att ta reda på hur det ska fungera, så kunden blir nöjd och kan ge dem goda referenser för ev nya kunder.
Kör hårt med dem och ställ krav svar/besked. Lycka till!!!
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
 
Toppen