• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inköp av vinterdäck - tips

K

Kalabra

Guest
Hej,

Tips på var man kan köpa vinterdäck till bra pris mottages tacksamt.
Husbulsklubben lär ha rabatt på Däckteam, någon som nyttjat det?
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Inköp av vinterdäck - tips

hej stirra dig inte blind på rabatter hit o dit brukar bara bli mer vilseledande ? ring runt till dina lokala däckhandlare o prata med dem om köp av däck inkl mont o balansering så kan du jämföra priser på ett bättre sätt ! sen kan du ju handla på nätet men det är en annan historia ! finns att läsa om det på forumet i ett antal inlägg ! lycka till
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Inköp av vinterdäck - tips

Var nyss in och kollade på popgom, mycket bra priser och leverans till däckverkstad nära dig.

/Pelle
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Inköp av vinterdäck - tips

Aftonbladet har gjort ett stort test nyligen. Ett sammandrag publicerades i dag i papperstidningen. Är man pluskund har man kunnat läsa hela testet med alla mätresultat på ABs hemsida ett tag.
Dubbade Nokian hakkapelitta 8 vann, strax före dubbade Continental. Kumhos dubbdäck (som jag just fått som rabatt i en bilaffär) tillhörde förlorarna som "inte hör hemma på svenska marknaden". Jag håller på att omförhandla den affären... , men det kommer att kosta en slant i prisskillnad.
Testet viktar egenskaperna på is högt - det är på is de flesta olyckorna händer. Här nere i skåne är det inte så ofta man kör på snö, så egenskaperna på blöt resp. torr asfalt är viktiga till vardags. Sen fryser som bekant blötan på ibland och då är det bara dubb och is-egenskaper som gäller.
 
Toppen