• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselvärmare (vatten) från Kina i kontinuerlig drift ?

F

F.d. 56930

Guest
Jag funderar på att köpa en dieselvärmare från Kina och koppla in på mitt befintliga vattenburna värmesystem. Enligt säljaren i Kina finns ingen termostat och till dessa och den är mest lämpad att användas som motorvärmare en kortare tid. Stämmer verkligen detta ?
Skulle ju också funka om den går att ställa på kontinuerlig drift med en viss effekt exempelvis 1,5, 3 eller 5 kw.
Luftvärmaren finns däremot med termostat och går att köra kontinuerligt.
Efter vad jag har läst här så har dom flesta monterat luftvärmare, men det måste finnas någon om har löst detta problem med vattenvärmaren.

Ebersprächer finns ju t.ex. för kontinuerlig drift så det kan inte vara omöjligt :)
 

JanB

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2024
Sv: Dieselvärmare (vatten) från Kina i kontinuerlig drift ?

ja, och så en kabel till pumpen som skall gå hela tiden. Så fungerar det på min webasto iaf
 
F

F.d. 50254

Guest
Bumper denna tråd lite...
När ni säger att diesel vattenvärmaren får starta o stanna hela tiden... Hur länge är det mellan dessa intervaller?

Planerar att bygga ett 27liters system med en diesel värmare ... Om den nu stänger av vid 85 grader ... Vid vilken temperatur går den på igen? Vid den jag ställer på ev termostat? Om så är fallet så måste det ändå ta lite tid att vattnet i systemet går från 85 ned till tex 20 grader... Eller fattar jag fel?
 

P1an

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22033
Medlemskap
2022
Toppen