• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Boxers märkliga affärsmetoder...

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag fick månadsräkningen från Boxer, 269 kronor för Flex 16. Till detta hade man lagt 169 kronor för "Dagens match" som jag aldrig har begärt.

Arg som som xxx ringde jag upp Boxer och fick ett otroligt dåligt bemötande. Jag bad att få tala med någon ansvarig person men det gick inte. Jag skulle aldrig i livet betala 169 kronor för "dagens match". Jag vet inte vad det är för något, ens!

Vad sysslar Boxer med? Jag är närmast totalt ointresserad av sport numera så det är någonting dom har hittat på själva.

Gangstermetoder, enligt min mening!

Fler som råkat ut för något liknande?

Görarg Jappe
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Boxers märkliga affärsmetoder...

Ja, jag råkade ut för Canal Digital förra året. Efter envist påtalande och nekande till faktura, så blev en av deras chefer inkopplade. Han insåg att dom handlat fel efter att ha lyssnat på deras inspelning av vårt samtal. All heder åt honom!
 

Morgontrött

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Vara
HBK-Nr
35614
Medlemskap
2024
Sv: Boxers märkliga affärsmetoder...

Nu har du ju gått dagens match och om jag tolkar dig rätt så blev det remi.
Betyder väl att du har ett ytterligare ett antal matcher framför dig innan det är dags för titelmatchen, allt detta till det facila priset av 169 Kr.
Dom tycker nog att du skall se dig som en vinnare.:D
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Boxers märkliga affärsmetoder...

Icke! Jag skickade ett mail, mycket hovsamt sådant och så ringde jag kundtjänst igen. Den här gången fick jag prata med en mer serviceminded person och han lovade att skicka en ny faktura. Han t.o.m. presterade ett litet ursäktsliknande beklagande.

Fallet avslutet, hoppas jag. :D

Jappe
 

ingerbenny

HBK Medlem
Inlägg
227
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
11542
Medlemskap
2025
Sv: Boxers märkliga affärsmetoder...

Ska man prata med Boxer, så förutsätter det att man inte har någon bindningstid kvar.
Ber man att få avsluta sitt abonnemang, så löser man alla problem, plus att man blir erbjuden olika rabatter.
Har själv gjort detta och fått både rabatt på månadskostnaden ett år, plus att jag fick köpa hårdvara till samma pris som nya kunder.


Benny
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Boxers märkliga affärsmetoder...

eller ökänd ? tolkningsfråga ? säkert att du inte best matchen mellan gerdsken vs östadkulle ?:D
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Boxers märkliga affärsmetoder...

Jag är inte säker på det. Tidigare erfarenheter; uppköp av statliga bolag av privata företag har en rätt så dyster utveckling.

"It remains to be seen...". Om framtiden veta vi intet!

Jappe
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Boxers märkliga affärsmetoder...

Jag har haft så dåliga erfarenheter av Boxer vid uppsägning av 3:e kortet och sedan när vi flyttade till lgh där vi har Telia via fiber till TV och data som ingår i hyran. Dessutom hade de ändrat så vi betalade för hela kanalutbudet i 5 månader utan att ha det. Hade inte koll på summan vid autogiro. Uppsägningen förhalades ca 3 månader och vi lyckades inte få ordning på det. Nu kör vi med mobilt bredband Telia 12GB/mån för 99:- eftersom vi har Telia hemma. Via Telia Play+ har vi med oss alla hemmakanaler till husbilen med utan extra kostnad. Vi har en liten modem/router och Cromecast till TV. inga störningar eller flyttning av antenn. Modem/routern är i storlek med en mobiltelefon så det går att lägga den för bra mottagning lätt tex under takluckan. Klarar 6-8 timmar utan laddning. Har hittills fungerat perfekt för oss. Dessutom behålls outnyttjad data till månaden efter.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Boxers märkliga affärsmetoder...

Detta låter som "skatteåterbäring" från Robin Hood. Vi har också Boxer, fungerar si så där. Funderar också på att köpa TeliaTV, har också ett 12GB mobilt bredband så det lät ju fint att kunna se TV i HB,n. Är inte så hemma på det där med cromecast men är det den som kallas "appelpuck"?
Kan ni även se TV på detta sätt utomlands? t.ex Kroatien??
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Boxers märkliga affärsmetoder...

Har en Apple-puck hemma men har inte provat det i HB. Kör Netflix och annan media via den i stället för datorn. Det är inte riktigt samma. Cromecast är billigare att köpa. Ca 390:- mot AppleTV som kostar ca 1500:- men kan mycket mer. TV utomlands måste man ha en Slingbox. Svenska kanalerna är annars spärrade. Det ryktas om att inte Slingbox heller kommer att fungera utomlands så småningom.

https://www.netonnet.se/art/ljudbil...google-chromecast-2nd-generation/223851.9085/

https://www.netonnet.se/art/ljudbil...wWX7l_ldPgjNmsh7918ZzDAwAlnOeYP_0UhoCpefw_wcB

https://www.netonnet.se/art/ljudbil...CG30SGU-ObW-1EwEoI_rtzpkscn7BqxgRxRoCj0bw_wcB
 
Senast ändrad:

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.531
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Boxers märkliga affärsmetoder...

Hej

Vi har en Chromecast som vi har med i husbilen. Funkar kanon.
Givetvis har du samma problem om du är utomlands att vissa program bara får visas i Sverige. Det får du lösa med ett sånt där program som lurar att man ser att vara i Sverige.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Boxers märkliga affärsmetoder...

Som en urspårning men som svar på någon fråga ovan. Vi var i Kroatien i somras och hade VPN Freedom och tittade på alla kanaler i Kroatien samt på både upp och nerväg.
Så med VPN var vi alltid i Stockholm och därmed fungerade det perfekt.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Boxers märkliga affärsmetoder...

Nu har jag t.o.m. chattat med Boxers "Felicia" och hon påstod att hon makulerat räkningen och att de ska skicka en ny. Fan tro't. Jag har blivit lovad samma sak av andra på Boxer. Det är väl själva xxx att man ska behöva hålla på så här för att Boxer ska kunna prestera en korrekt faktura. I mitt avtal står klart och tydligt: Flex 16 och ingenting annat!

Vi får se på måndag.

Jappe
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Boxers märkliga affärsmetoder...

Hej

Vi har en Chromecast som vi har med i husbilen. Funkar kanon.
Givetvis har du samma problem om du är utomlands att vissa program bara får visas i Sverige. Det får du lösa med ett sånt där program som lurar att man ser att vara i Sverige.

Har sagt upp mitt Boxer abonnemang och tecknade ett genom Telia, i fredags. När vi kom hem fick jag ett mail med koderna för att installera det hela. Behövde inte betala något varken för boxen (995:- eller Cromecast (350:) för att vi var tidigare kunder, det kan man kalla service.
Du skriver Frankia att jag får skaffa ett sådant program som gör att man kan se kanalerna via Cromecast, läsplattan och TV,n i HB. Vad är det för program??
 
Toppen