• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

S.r husbilar i Malmö

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 29387

Guest
Hej Chippen,det kunde ingen skriva bättre en du har gjort det,mycket bra sagt,inget negativt eller någon som har varit utsatt för bedrägeri från S R Husbilar...
Det finns nya Mclouis 2018 modeller som kan köpas ev. beställas från Mclouis fabriken,när du är såld din husbil så får du den bästa och billigaste Mclouis 2018 modell som du kan välja själv-utan vår provision"netto pris"
ONLY FOR YOU
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Men vad är egentligen SR Husbilar?

Om man googlar SR Husbilar får man bara en träff och det är den här tråden...
Lite tunt kan man tycka och om det är någon garanti för att man skall känna sig trygg kan man ju alltid diskutera.

Är det ett företagsnamn eller är det bara ett namn som används av någon (din släkting?) för att göra såna här affärer?
 
F

F.d. 29387

Guest
Hej Roger 67,du har rätt ang. namnet,den är reggat som enskild firma hos skatteverket med p.n. men vi kallar oss S.R Husbilar om du följer forumet så kunde du läsa att vi skall registrera namnet i Bolagsverket att det blir mer seriös men det har ingen betydelse och man kan inte göra "såna här affärer" det finns folk som har skrivit i forumet hur det är gott med "såna här affärer" med oss-med all respekt!!!
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Men vad är egentligen SR Husbilar?

Om vi utgår från att HBK-intresserade "Oranski" har något med S.R Husbilar att göra (ett inte helt orimligt antagande), kan man göra följande sökningar:

Ratsit.se ger detta resultat när man söker på Oranskis verkliga namn: https://www.ratsit.se/19570306-Oran_Redzep_Malmo/LFLbYgqyLmeQzXiCEl3Ksnxy63eCzi2KIxDAWVK0_1w

På adressen finns två intressanta namn: Oran Redzep och Seline Redzep. (Av åldern att döma, är det far och dotter.)

Om man söker efter Oran Redzep på Allabolag.se hittar man följande 2 passiva bolag: oran redzep Inaktiva bolag. Sedan kan man ju alltid googla på de båda bolagen...

Om man söker efter Seline Redzep på Allabolag.se hittar man denna enskilda firma: REDZEP, SELINE - Företagsinformation. Sedan kan man ju googla vidare...

Något bolag med namnet S.R Husbilar (eller något snarlikt) har dock inte jag lyckats hitta.

Alltså verkar det som om S.R Husbilar endast är ett "imponatornamn" som används/använts på Blocket.

Pålle

PS
Såg att "Oranski" hann komma med sin version medan jag skrev...
DS
 

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Om vi utgår från att HBK-intresserade "Oranski" har något med S.R Husbilar att göra (ett inte helt orimligt antagande), kan man göra följande sökningar:

Ratsit.se ger detta resultat när man söker på Oranskis verkliga namn: https://www.ratsit.se/19570306-Oran_Redzep_Malmo/LFLbYgqyLmeQzXiCEl3Ksnxy63eCzi2KIxDAWVK0_1w

På adressen finns två intressanta namn: Oran Redzep och Seline Redzep. (Av åldern att döma, är det far och dotter.)

Om man söker efter Oran Redzep på Allabolag.se hittar man följande 2 passiva bolag: oran redzep Inaktiva bolag. Sedan kan man ju alltid googla på de båda bolagen...

Om man söker efter Seline Redzep på Allabolag.se hittar man denna enskilda firma: REDZEP, SELINE - Företagsinformation. Sedan kan man ju googla vidare...

Något bolag med namnet S.R Husbilar (eller något snarlikt) har dock inte jag lyckats hitta.

Alltså verkar det som om S.R Husbilar endast är ett "imponatornamn" som används/använts på Blocket.

Pålle

PS
Såg att "Oranski" hann komma med sin version medan jag skrev...
DS

Om du hade läst hela tråden så visste du att vi som gjort det.. redan vetat om att oranski var ORAN eftersom han redan skrivit det.
- men jag tackar för bra granskning och undersökning av företaget
 

Fenel

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
24310
Medlemskap
2021
Sv: S.r husbilar i Malmö

Varför detta fokus på Oran och SR Husbilar. Det är väl fullständigt ointressant
vilken bolagsform han har eller inte. Han kan agera som privatperson om han vill. Affären görs upp med återförsäljaren och Oran hjälper bara till och förmedlar en bra affär. Hjälper dessutom till med en del logistiska problem.

Googlade runt lite i våras och i tex Frankrike kan man köpa exakt samma bil
som jag har köpt för 62000 EUR inkl fransk moms. Jämfört i Sverige
820 000 Skr. 200 hundra tusen i skillnad. Gissar att dom tjänar pengar även där.

Det är bara att konstatera att svenska återförsäljare tjänar stora pengar.
Kolla på Ratsit får ni se.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

... Det är väl fullständigt ointressant
vilken bolagsform han har eller inte.

...

... Oran hjälper bara till och förmedlar en bra affär.

Valet av bolagsform av avgörande för köptryggheten.

När det gäller "förmedla affärer" så undrar jag: Gör han detta helt ideellt, eller? Orans båda bolag är nämligen, som tidigare skrivits, passiva och hans dotters enskilda firma är så nystartad (2016-09-15) att någon årsomsättning ej går att finna på nätet.

Följdfrågan blir givetvis: Genom vilket bolag har husbilsaffärer före 2016-09-15 genomförts? Orans två bolag har ju varit passiva åtminstone sedan 2013-11-02. Kanske något som Skatteverket borde intressera sig för?

Pålle
 

Fenel

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
24310
Medlemskap
2021
Sv: S.r husbilar i Malmö

Köptryggheten ligger som i alla affärer i relationen mellan säljare och köpare.
Ej vem som förmedlat affären.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Det är väl klart som tusan att köptryggheten ligger minst lika mycket i relationen med den som förmedlar. T.o.m. extra mycket när man skall göra den typ av affärer som Oran håller på med.

Det är Oran och hans dotter(?) som står för kontakten med handlaren och i princip ”går i god” för att handlaren är pålitlig och att hela affären är säker. Precis allt hänger på Orans ord.
Det är ju också lite av poängen om man skulle vilja anlita någon som tar hem en bil åt en från ett land som Italien. Kan man inte landet eller språket är man helt rökt själv.

Inte så konstigt då att frågorna haglar tätt här om hur seriöst det är, om det ens finns något företag, om hur bilarna tas in o.s.v. Det finns ju ingen information någon annanstans. Verksamheten verkar ju bedrivas ur bakfickan.

Sen om man kollar trådrubriken så framgår det ju ganska tydligt att den handlar om ”SR Husbilar”;)
 
F

F.d. 28313

Guest
Sv: S.r husbilar i Malmö

Kära vänner

Detta är innehavaren av firman S.R Husbilar, Seline Redzep.
Jag kan förstå att ni har många tankar och funderingar angående vår verksamhet och hur vi driver den, men istället för att hitta på olika teorier och komma upp med konspirationer så kan ni bara skicka iväg ett mejl till oss om det är något ni undrar över. Jag gissar även på att ni vet hur man använder en dator och div. sökmotorer, men för att göra livet lite enklare för er så ska jag presentera den information som är nödvändig för er att veta om vår verksamhet.

Vi kan börja med vår hemsida: www.srhusbilar.se
Här är även en länk till Ratsit: https://www.ratsit.se/971031YZFE00001-S.R_Husbilar
Det är en hemsida där man kan söka upp privatpersoner och företag, ni kan hitta väldigt bra information där som svarar på de flesta av era frågor.

Vi är alltså en registrerad enskild firma, och det vi arbetar med är FÖRMEDLING AV HUSBILAR. Inget fiffel och inga konstigheter, vi har många nöjda kunder som även agerar som referenser för oss när vi arbetar med nya kunder, för att kunna försäkra alla ev. husbilsköpare om att vi gör ärliga affärer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen