• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

S.r husbilar i Malmö

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: S.r husbilar i Malmö

Hejsan.

Husbilen är nu på min parkeringsplats i Sverige :)

Åkte ner i Tisdags och möte Oran på flygplatsen i Bologna (Åkte själv med KLM från Linköping då det var smidigare annars ingår flygbiljetter från Köpenhamn).
Vi åkte vidare till återförsäljaren och besiktade husbilen. Allt var ok förutom ett handtag till gasolugnen (extra tillbehör) som varit trasigt vid leverans men det skickas till mig i Sverige så byter jag det lätt. Man hade även glömt att montera gasalarm. Kom även på att jag ville ha stödben så köpte till detta med montering. Förde över pengarna från min bank. Företaget hade tre husbilsleveranser denna dag. Blev på kvällen utbjuden av ägaren och Oran, tillsammans med ett Tysk par som köpt en Nevis,. Mycket god fisk. Hotellövernattning på bra hotellet ingick i priset. På onsdag så skedde sista monteringen av stödben, kontroll av att pengarna fanns på banken sedan genomgång av alla papper (husbilens funktioner gick vi igenom dagen innan). Kl 13:00 Onsdag bar det av hemåt och nu torsdag kl 21:10 var jag hemma efter 220 mil och 32 timmar är jag hemma. Oran bjöd dessutom på fika och lite mat på hemfärden samt förstås alla avgifter och bränsle. Mycket nöjd hittills.

Låter som en solskenshistoria men Grattis och lycka till med nya bilen. Det är ju trots allt man själv som ska vara nöjd och inte bry sig så mycket om andras åsikter.
Än en gång Lycka till så ses vi kanske på vägarna!!
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Hejsan.

Husbilen är nu på min parkeringsplats i Sverige :)

Åkte ner i Tisdags och möte Oran på flygplatsen i Bologna (Åkte själv med KLM från Linköping då det var smidigare annars ingår flygbiljetter från Köpenhamn).
Vi åkte vidare till återförsäljaren och besiktade husbilen. Allt var ok förutom ett handtag till gasolugnen (extra tillbehör) som varit trasigt vid leverans men det skickas till mig i Sverige så byter jag det lätt. Man hade även glömt att montera gasalarm. Kom även på att jag ville ha stödben så köpte till detta med montering. Förde över pengarna från min bank. Företaget hade tre husbilsleveranser denna dag. Blev på kvällen utbjuden av ägaren och Oran, tillsammans med ett Tysk par som köpt en Nevis,. Mycket god fisk. Hotellövernattning på bra hotellet ingick i priset. På onsdag så skedde sista monteringen av stödben, kontroll av att pengarna fanns på banken sedan genomgång av alla papper (husbilens funktioner gick vi igenom dagen innan). Kl 13:00 Onsdag bar det av hemåt och nu torsdag kl 21:10 var jag hemma efter 220 mil och 32 timmar är jag hemma. Oran bjöd dessutom på fika och lite mat på hemfärden samt förstås alla avgifter och bränsle. Mycket nöjd hittills.

Är det en ny husbil? Vad blev ditt pris + omkostnader kontra vad priset skulle vara hos Svensk återförsäljare?
 
F

F.d. 29387

Guest
Sv: S.r husbilar i Malmö

S R Husbilar förmedlar bara nya och 6mnd. gamla husbilar,du kan kolla i Blocket,finns flera annonser...
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Hej

Prata med Oran så får du olika förslag. Priset beror ju helt på modell och utrustning som du väljer. Du bör dock vara lite händig ifall det blir småstrul för det finns ju ingen svensk säljare att åka till. Stora grejor har du McLouis garanti till så det tror jag inte är några problem. Minst problem är själva bilen, Fiat garanti i hela Europa.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Grattis, Kul att det gick bra!
Men hur löser du den årliga fukttest som behövs för garantins skull.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

En fråga hur är gasolen på Italienska bilar, passar våra gas tuber eller hur löser du det Lubbis?
 
F

F.d. 54783

Guest
Sv: S.r husbilar i Malmö

Tack Lubbis

Jag vill gärna få lite mer info angående bilförsäkringen
Vilken bolag ska jag använda
med vänlig hälsning
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Räcker det verkligen för att tillverkarens garanti skall gälla?

Mycket intressant fråga. De som bor i Norrland skulle annars behöva åka ner till Stockholm 1 ggr per år, närmaste auktoriserade servicecenter, dvs typ 250 mil för att få en fuktkontroll gjord. Ska kolla vidare annars får det bli 50 mil till Autohallen serviceverkstad.
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Tack Lubbis

Jag vill gärna få lite mer info angående bilförsäkringen
Vilken bolag ska jag använda
med vänlig hälsning

Har inte kommit så långt ännu men läst på i forumet att både Trygg hansa och länsförsäkringar erbjuder importförsäkringar
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: S.r husbilar i Malmö

Skillnaden, när vi kollade runt i februari i år, var att hos Länsförsäkringar gick kvarvarande del av importförsäkringen (som bara gäller i 30 dagar) att flytta över till den ordinarie försäkringen (som tecknas när bilen har registrerats in och fått svenskt regnr.). Medan detta INTE gick hos Trygg Hansa.

För oss innebar det att vi kunde nyttja ca. 2700kr till ordinarie försäkring (importförsäkringen kostade ca. 4000kr och vi blev klara på 10 dygn).

Mvh!
// Niklas
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Låter bra för jag har Länsförsäkringar till mina andra fordon/hem förutom min MC där igen kan konkurrera med 1600 kr/år hos Trygg Hansa.
 

Imorron

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Skövde
Sv: S.r husbilar i Malmö

Hej Lubbis!
Är också på väg att åka ner till Malmö och kolla på en husbil nu på måndag. Hur har det funkat med din affär, är du nöjd och har det fungerat bra med inregistrering i Sverige mm? Lite nyfiken och vill gärna få lite input då allt verkar seriöst.

Mvh Henrik Andersson
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Hej

Hittills har allt fungerat bra. Inregistrering i Sverige blir början på september (då bilen är 6 månader och gått 600 mil)
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Jag fick intrycket att bilarna köps utan den Italienska momsen. Fick du betala moms i Italien eller anmäldes den för export direkt? Står momsen med på köpeavtalet/kvittot?
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Sv: S.r husbilar i Malmö

Du kan köpa som ny dvs betala svensk moms eller hyra 6 månader och då är de begagnad (måste också gått 600 mil ) och då är det Italiensk moms. Jag kör på det senare alternativet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen