• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma: Felkod E122H trots fullt med diesel

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Dieselvärmaren ger felkoden att det inte finns diesel, trots att det är fullt i tanken, hur ska man kunna åtgärda det? Återstart enl instruktion har jag gjort med samma resultat.
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Sv: Truma: Felkod E122H trots fullt med diesel

Det måste vara nåt mysko med värmaren, om vi kör en stund går det att starta den och den tickar o går hela dagen, funkar också när vi står still, men om man duschar (så vattenvärmaren får jobba) då tror den helt plötsligt att det inte finns någon diesel :confused:
Någon som vet en bra trumadoktor i Portugal eller södra Spanien?
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Truma: Felkod E122H trots fullt med diesel

Det verkar som glödstiftet är på finalen, det kan visa konstigheter innan det ger upp helt. Går kanske att starta på värme ibland och på varmvatten ibland.
En Truma-handlar har kanske rätt datorprogram för att avläsa alla koderna.
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Truma: Felkod E122H trots fullt med diesel

Det måste vara nåt mysko med värmaren, om vi kör en stund går det att starta den och den tickar o går hela dagen, funkar också när vi står still, men om man duschar (så vattenvärmaren får jobba) då tror den helt plötsligt att det inte finns någon diesel :confused:
Någon som vet en bra trumadoktor i Portugal eller södra Spanien?

Camper serv N37.06.12 W 8 04.14 Loule
 
Toppen