• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tömning varmvatten Kabe i760

Nissed

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
3732
Medlemskap
2024
Har tittat överallt runt pannan för att hitta avtappning för varmvattenberedaren på våran bil, Kabe i760, men kan inte hitta någon.
Är det någon av alla kluriga Hbk:are som vet var Kabe har gömt denna kran
 
F

F.d. 53335

Guest
Sv: Tömning varmvatten Kabe i760

Hej. Vi har en 760 lgb. Vår kran sitter i garaget vänster dörr. På vänster sida när man öppnat dörren är där en liten lucka man öppnar. En gul vippa. De andra kranarna sitter i facket där man sätter i elkabeln, två vippor och så kranen till färskvattnet. Men beroende på planlösningen kan det säkert skilja på olika modeller.
 

Nissed

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
3732
Medlemskap
2024
Sv: Tömning varmvatten Kabe i760

Hej

Vi har också en 760 LGB men det verkar som det skiljer en del. Innanför vänster garagedörr finns som du skriver en liten lucka, med där sitter två kranar, grön och röd, för tömning av slangarna. Något eluttag finns inte i garaget, det sitter ju långt fram på bilen på höger sida. Färskvattnet töms ju direkt vid tanken under soffan.
Men jag får leta vidare
 
F

F.d. 53335

Guest
Sv: Tömning varmvatten Kabe i760

Där ser man. Det skiljer mellan samma modell. Vår värmare sitter under vänster säng vid fötterna och då är det väldigt närma till avtappningskranen i garaget. Som redan nämnts sitter kranen för det mesta väldigt närma beredaren. Så leta i närheten av värmaren.
 

Nissed

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
3732
Medlemskap
2024
Sv: Tömning varmvatten Kabe i760

Tyvärr är instruktionsboken lite generell för alla modeller, så man får leta själv.
Lite spänning ska det ju vara. Det är detsamma med alla lysknappar. Man för prova sig fram
 
Toppen