• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Viasat CI-modul i Alden TV

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Viasat säljer nu en CI+ modul så man slipper en extra box till parabolen i husbilen.
Har tidigare haft ett Canal Digital fritidsabbonemang, men då vi har viasat i huset känns det onödigt.
Beställde en Viasat modul i måndags. Först ville de inte skicka ut den då Alden tvn inte finns med i deras lista. Jag var påstridig att jag vill testa och de skickade till slut den.
Den fungerar utmärkt så bara till att beställa om ni är i samma sits som mig :).

Kom först upp en varning på tvn att modulen inte var kompatibel med tvn, men efter att ha startat om tvn funkar den.

Har även meddelat Viasat att den funkar så förhoppningsvis lägger de in det i sina listor.
 

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Sv: Viasat CI-modul i Alden TV

Viasat säljer nu en CI+ modul så man slipper en extra box till parabolen i husbilen.
Har tidigare haft ett Canal Digital fritidsabbonemang, men då vi har viasat i huset känns det onödigt.
Beställde en Viasat modul i måndags. Först ville de inte skicka ut den då Alden tvn inte finns med i deras lista. Jag var påstridig att jag vill testa och de skickade till slut den.
Den fungerar utmärkt så bara till att beställa om ni är i samma sits som mig :).

Kom först upp en varning på tvn att modulen inte var kompatibel med tvn, men efter att ha startat om tvn funkar den.

Har även meddelat Viasat att den funkar så förhoppningsvis lägger de in det i sina listor.

Har sedan ett par månader också skaffat viasatmodulen i en Grundig-tv 22" som ej heller var med på listan. Fungerade perfekt.
 
Toppen