• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

De religiösa furstarnas musikintresse....

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: De religiösa furstarnas musikintresse....

OK, jag tolkade dina tidigare inlägg som att du inte var helt nöjd med ljudupplevelsen. Klagandet på basen kanske var lovsång, idag vet man ju inte säkert med sångskrivare. :)

Med tanke på högtalarens storlek så är jag nöjd med ljudet. Storleken på baselementen är viktig!

En stor god högtalare slår alltid en liten god högtalare!

Jappe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: De religiösa furstarnas musikintresse....

På min OnePlus One er det med en standard app AudioFX hvor en kan fintune lydbilde eller velge profiler foe type musikk. For andre Android så finnes det en del apper å laste ned The best equalizer apps for Android | Android Central beskriver en del av disse. For IOS finnes det sikkert tilsvarende, men om jeg har lest rett så finnes det en enkel equalizer innebygget i spotify appene på de fleste platformer. Eksperimenter litt med denne først og se om den løser dine bass problemer.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: De religiösa furstarnas musikintresse....

Det blev en Marshall Stockwell!
Frun är helnöjd vilket per automatik innebär att jag också jag är helnöjd...:D

Jag borde ha AudioFX i min mobil men det är ett kapitel jag inte riktigt kommit till då jag konstaterat att jag tydligen inte har skaffat Spotify ännu.
Men efter att ha testat denna Stockwell med låtar från youtube så tycker jag att låtar som Brothers in arms och Money for nothing (Dire Straits) faktiskt låter bra. :)
Testade några låtar med Iron Maiden men blev inte nöjd med ljudet riktigt, kan bero på inspelningarna. Nothing else matters (Metallica) fungerade bra.

Det skulle kunna bli så att jag hakar på Spotify-trenden vilken dag som helst nu.

mvh jocke
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: De religiösa furstarnas musikintresse....

Glömda världar kommer åter! Vem minns Nat King Cole?

Sök Nat King Cole och "Blues" på Spotify.

Jappe

PS. Jag noterar icke helt utan förtjusning att inspelningarna är "raka" utan tillägg hit eller dit.

PS2. Miles D för snobbarna eller Original Dixieland Jazz Band from around 1919 för finsmakarna. O.s.v.

PS3. The blues is still there men det har ändrat sig på senare tid i det amerikanska samhället. Gör kopplingarna själva och kolla "48 timmar" på TV4 fakta i stället för fåniga glättade Hollywoodfiktionkonstruktioner! Verkligheten överträffar dikten med råge!
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: De religiösa furstarnas musikintresse....

OK, jag tolkade dina tidigare inlägg som att du inte var helt nöjd med ljudupplevelsen. Klagandet på basen kanske var lovsång, idag vet man ju inte säkert med sångskrivare. :)

Sätter jag in vänster extraöra så funkar extremen riktigt bra! Basen blir renare med hjälp av övriga högre frekvenser. Nöjd!

Djup orgelbas eller den tunga, vansinnigt vackra basen i Acker Bilks' "Black label blues" kräver andra doningar!

Jappe
 
Toppen