• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rep. av skada på Kabe

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Råkade ut för en stormskada på husbilen förra helgen. Har fått skadan godkänd av Trygg Hansa. Firman där jag köpte den ville vi skulle sätta bilen där nu och hämta den till våren. Jag tappade totalt besinningen och bad dom dra åt h......
Hjälp mig med namn på bra firmor som kan laga hack (hål) och skrapmärken i en glasfiberkaross.
Vi använder ju bilen även på vintern.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Rep. av skada på Kabe

hej det var ju inte så smart ! täcker inte försäkringen hyrbil under tiden ? du kan ju höra med smc i partille de gör ju försäkringsskador sen har du bossings i linköping de säljer och jobbar med kabe ! sen finns det nån i borås kom inte ihåg vad de heter ? det finns flera så inga problem ! tänk på blodtrycket ! förresten så finns det fina hotell som är i klass med kabe ! lycka till :)
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Rep. av skada på Kabe

Jag fick en glasfiberskada samt ABS-plastskada reparerad hos Mariestads Billackering så det klarar nog de flesta billackerare. Har du någon billackerare i närområdet så fråga dem.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Rep. av skada på Kabe

Är det inte så att man får en skada , den godkänds av försäkringsbolaget och de hanterar ärendet och ger anvisningar.

Det borde ligga i deras intresse att få bilen lagad snabbt , kan ju bli stillestånd eller hyrbil. I värsta fall inlösen av den skadade bilen.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Rep. av skada på Kabe

Kan vara så. I den rapport jag fick godkände de anmälan och jag fick lämna bilen till vem jag ville och fakturan ska gå till försäkringsbolaget minus självrisken.
Bilen går ju att använda ända till jag lämnar in den. Stilleståndet blir under tiden skadan repareras vilket enligt expertis inte tar mer än en till två veckor.
Men att lämna den nu och hämta den till våren kan ju få vem som helst att smälla av. Vi använder bilen hela vintern ca varannan helg, skoter, skidor och mys.
Jag har satt min fot i Ludvika för sista gången, så är det bara.
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: Rep. av skada på Kabe

Hej Tommy & Elisabeth ! Har själv en skadad HB inlämnad för rep. av frontskador i glasfiberarmerad plast, den lagas och lackas av Bilskadecenter i E-tuna men jag tror att just Bilskadecenter finns på flera orter ex.vis Borlänge eller Mora, lycka till och var rädd om hjärtat önskar
Hasse & Ingegerd
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.682
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Rep. av skada på Kabe

Kan vara så. I den rapport jag fick godkände de anmälan och jag fick lämna bilen till vem jag ville och fakturan ska gå till försäkringsbolaget minus självrisken.
Bilen går ju att använda ända till jag lämnar in den. Stilleståndet blir under tiden skadan repareras vilket enligt expertis inte tar mer än en till två veckor.
Men att lämna den nu och hämta den till våren kan ju få vem som helst att smälla av. Vi använder bilen hela vintern ca varannan helg, skoter, skidor och mys.
Jag har satt min fot i Ludvika för sista gången, så är det bara.

Ludvika? ;)
 

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Sv: Rep. av skada på Kabe

Är själv i samma sits, blev påkörd och visade upp bilen för en större husbilsverkstad och den är fortfarande inte lagad. Dom ville också att jag skulle lämna bilen där över vintern men att det kostade 1800kr, jag höll på att få spatt.
Jag bad sedan att få boka en tid till våren för att lämna in den men det gick inte för det var så många som brukade komma då ,med sina husbilar för reparation, konstigt har man bokat så har man tycker jag.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Rep. av skada på Kabe

Är själv i samma sits, blev påkörd och visade upp bilen för en större husbilsverkstad och den är fortfarande inte lagad. Dom ville också att jag skulle lämna bilen där över vintern men att det kostade 1800kr, jag höll på att få spatt.
Jag bad sedan att få boka en tid till våren för att lämna in den men det gick inte för det var så många som brukade komma då ,med sina husbilar för reparation, konstigt har man bokat så har man tycker jag.

Jag har skickat runt en förfrågan och bifogat foto och rapport från försäkringsbolaget till alla de som är uppräknade i tråden och några till.
Har fått några svar men kommer förmodligen att lämna HB,n till en lackeringsfirma.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Rep. av skada på Kabe

Har ännu inte fått hem bilen. Lämnade den hos Lackeringsteknik i Mjölby den 21/10 och bilen var fixad på en vecka.
Men det behövdes en list och några dekaler, dessa beställdes omg när Lackeringsteknik fick bilen men ännu har de inte dykt upp. Har nu på morgonen mailat Kabe igen för en förklaring.
Någon annan som haft samma problem?
 

Kabekatten

FD HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
19503
Medlemskap
2022
Sv: Rep. av skada på Kabe

Har ännu inte fått hem bilen. Lämnade den hos Lackeringsteknik i Mjölby den 21/10 och bilen var fixad på en vecka.
Men det behövdes en list och några dekaler, dessa beställdes omg när Lackeringsteknik fick bilen men ännu har de inte dykt upp. Har nu på morgonen mailat Kabe igen för en förklaring.
Någon annan som haft samma problem?

Tydligen ett vanligt problem att reparationsfirmorna inte får reservdelar i tid.
Vad gäller dekaler så kan dom i regel fixas utav en dekorfirma som stripear fordon.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Rep. av skada på Kabe

Fick precis ett samtal från Mikael på Lackeringsteknik i Mjölby. Rösten från andra ändan sa "din husbil är klar att hämta". Oj vilken fin julklapp vi fick.
Åker o hämtar hem den i mellandagarna innan nyår.:):):)

Härligt Tommy, bra julklapp som du sa efter all väntan ni haft...
 
Toppen