• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera och cykelställ

F

Frudden

Guest
Hej alla!

Jag är spekulant på att skaffa en husbil (delintegrerad), och den är utrustad med cykelställ. Saken är den att jag skulle vilja installera en backkamera också. Men är cykelstället, och en cykel på det, så pass mycket i vägen för en backkamera att det blir meningslöst att sätta upp en kamera?

// Fredrik W
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Backkamera och cykelställ

Jag monterade idag Julas backkamera wifi till mobil eller platta, jag satt den högt upp och det borde gå bra om jag hänger på cykelstället. Men vad jag förstått av fästet sitter den upp och ner nu den är avsedd att sitta vid nummerskylten på en personbil och så lågt sitter ju inte cyklarna.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Backkamera och cykelställ

Vi hade nedåtriktad backkamera högt monterad med cyklar under. Visst skymde cyklarna lite grand, men inte så farligt. Vi kunde se tillräckligt runt och emellan cyklarna. Däremot gick det inte att använda kapellet - då såg vi inte ett smack.
 
F

Frudden

Guest
Sv: Backkamera och cykelställ

Tack! Precis den infon som jag var ute efter. Skrev kontrakt på bilen idag - med backkamera!

// Fredrik W
 
Toppen