• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Seriös eller oseriös HB Handlare

F

F.d. 27631

Guest
Hej
Sitter i en rejäl knipa med husbilen.Tänker inte hänga ut företaget ännu men ovilja att ringa upp när jag väl får tag i dom så har dom kunder och kan inte prata, men jag är väl oxå kund säger jag.
Dom har lovat massa saker men inget händer men det värsta är att husbilen är inte brukbar dom lurade mig med lastvikten ja man är lite blåögd när man hittar drömbilen och litar på försäljaren.Enligt regbevis tjänstevikt 3100 kg och jag vet att all utrustning tillkommer därför begärde jag att dom skulle väga bilen så jag skulle veta aktuell vikt dom bedyrade att den var inreggad med x¨tra utrustningen så jag stod på mig och dom skulle väga bilen fick ok från dem att vikten var rätt (dum nog så begärde jag inte att få se vågsedeln)åkte en runda ner i Europa vägde mig vid Helsingborg vikten var då 3740 kg med tom gråvatten och färskvatten tank halv tank diesel.Tömde bilen så den var som när jag köpte den fyllde vatten och diesel fullt bokar tid hos bilprovningen och väger bilen får då en tjänstevikt på 3365 kg så med hustru i bilen och mig i bilen så har jag 30 kg kvar att lasta dom har lurat mig på 265 kg i lastvikt hade dom bara varit ärliga så kunde jag begärt ett coc från början till bilen.Så vad fan gör jag lagt ett meddelande att dom har helgen på sig att svara annars går jag vidare.
lars J
 
F

F.d. 27631

Guest
Sv: Seriös eller oseriös HB Handlare

Har fått tag i försäljaren och han lovar fixa ett intyg så jag kan väga upp bilen- men får väl avvakta med en smiley tills jag har det i min hand
 

svensei

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Sv: Seriös eller oseriös HB Handlare

Borde inte denne försäljare stå för de kostnader som uppkommer vid registreringsbesiktning och eventuella kostnader för chassiejobb?
 
Toppen