• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SVT World

F

F.d. 55665

Guest
Sv: SVT World

Det brittiska freeview nätet via satelit kräver om jag minns rätt en tre meters parabol på solkusten. Sky:s paket kunde vara ett alternativ men kräver en dedikerad mottagare och en brittisk postadress och kostar mycket. Dessutom troligen bara marginellt bättre mottagning I södra delarna av Spanien. 27 garder öst om jag minns rätt (Astra är det I alla fall). Sky news möjligen fritt på Thor men tveksamt hur långt syd den kan plockas upp.
 
J

Jarn

Guest
Sv: SVT World

På Astra 19,2 kan jag gratis se t.ex. Sky News och CNBC Europe.
Det bör väl gå att få in i Spanien också med en mindre parabol?
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: SVT world.

Håller med att SVT World är enda kanalen som går att se med parabolen och utan ett snabbt internet ,som oftast saknas på campingplatserna, blir det ingen nyhetsinformation från Sverige. VPN kanaler och playtjänster blockeras av lokala internetleverantörer.
SVT World borde förstås vara gratis för att nå så många som möjligt utanför gränserna, jämför BBC ,CNN mfl.
Sedan har vi investerat i en dyr parabol för 25 000 som blir obrukbar.

Nu går vi in i en ny fas, därför upphör SVT World. Sedan många år använder vi Slingboxen inkopplad hemma i Sverige. Här i Grekland ser vi alla våra program via SlingPlayer. Behövs ingen snabb internet. Perfekt kvalitet redan vid 800kb/s. Visst, det underlättar med Wifi. Men nu har vi Telenor privat frihet, 24GB/mån. Det ger alla tv timmar vi önskar, i hus-husbil o båt.

Så tack SVT World men nu gäller ny teknik, hälsar Björn.
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: SVT World

Astra har tre olika beams. Sök på "Astra footprint" så hittar man täckningskartor. Det är 4-5 år sedan jag lekte med detta (till en allt för dyr kostnad) men om jag minns rätt är det brittiska helt öppna nätet den som fokuserar mot brittiska öarna och nordväst, med möjlig överspill till Benelux och södra tyskland. Skys:s nät ses bra I södra Sverige med 1 meter parabol, men jag tror det måste till mer I södra spanien. Dett bör även gälla den fria Sky news. Men kanske vet någon som varit där hur det är I verkligheten? I brittiska teknikgrupper på nätet så är ett av de stora samtalsämnena även där hur man får Tv I södra spanien.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: SVT world.

Det hade kanske inte varit så dumt att titta på SVT så hade du vetat att DDR upphörde som nation år 1990 ;) .

SVT är en kvarleva från den tiden. Så är också sättet denna vänsterns lekstuga betalas.
Tror dock det blir ändring eftet 2018. Marknaden styr vilket även dinosauriet får inse.
Bra att nedläggningen börjat nu.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: SVT World

Där är vi olika. Sport är ju själva drivkraften bakom tv. Utan sport blir det ju mest dåliga såpor och B filmer. Litet natur, resor och vetenskap behövs ju också.:)
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: SVT world.

Jag tror inte du förstår problemet.
Det är nyhetssändningarna, texttv som kommer att saknas, och några program till.
Plus svensk radio.
Vi har en slingbox också som står och jobbar.
........:)
Det blir till att skrota Snipen för det finns väl bara arabiska kanaler kvar.
Om inte något av våra grannländer har någon world kanal.
Men vi klarar denna vintern.


Krister.

Men SR kan man fortfarande ta över parabolen i hela Europa.
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: SVT World

Det finns ett stort utbud av kanaler numera men tyvärr lyckas
producenterna förstöra det mesta med en massa snabba klipp,
flimmer och fladder och för att det ska bli riktigt dåligt så
skakar man och vrider och vänder på kameran.
Beklämmande. Undrar vad det är för idioter som bestämmer
hur programmen ska produceras.
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: SVT world.

SVT är en kvarleva från den tiden. Så är också sättet denna vänsterns lekstuga betalas.
Tror dock det blir ändring eftet 2018. Marknaden styr vilket även dinosauriet får inse.
Bra att nedläggningen börjat nu.

Finns det något fungerande samhälle i välden är Marknaden styr utan att vara reglerad, dvs inte marknadsstyrd.
Det skulle möjligen vara i en myrstack.
ERIKPER
 
Toppen