• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur svårt kan det vara att tömma rätt?

B-A.C

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2024
Vi tillbringade helgen i Borensberg och stod vid Kaffeteriet. Ställplatsen består av en grusplan med markerade platser. När man lämnar ställplatsen finns en tömningsplats omedelbart till höger när man lämnar grusplanen. Imorse var det spännande att se hur man brottades med låset på luckan, men tömde gjorde man. Utom en Mclouise som öppnade ventilen på grusplanen och körde iväg. När jag tömt körde jag samma väg som nyss nämnde tömmare och kunde se hur långt spåret ledde. Det var inte lite gråvatten man tömt ut på vägen. HUR FAN kan man göra så? Det straffar ju alla husbilsåkare, vi får dåligt rykte och de som bor i trakten vill troligen inte ha detta skitiga vatten omkring sig? :mad:
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Hur svårt kan det vara att tömma rätt?

Hej

Varför sa du inte till ? Du skulle ha skrivit ner regnr och kollat vem som står för husbilen och sedan lämnat dessa uppgifter till dom som driver ställplatsen .
Det räcker inte med att gnälla här på forumet man måste ta tag i det på en gång . Ha en fortsatt bra dag :)

/Noy Noy
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Hur svårt kan det vara att tömma rätt?

För det första tycker jag inte man skall leka polis det kan gå riktigt illa om man råkar på "fel" person .Det bästa är väl att ta ett regnummer och ringa Polisen som i o f s lägger ner förundersökningen omedelbart (vad annat är att vänta ???) .
Ställplatsägaren kan inte göra så mycket egentligen åt detta , ska man vara helt ärlig så kanske ett rungande kok stryk skulle få vissa att skärpa upp sig :D :D
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Hur svårt kan det vara att tömma rätt?

Hur tycker ni man skall lösa detta då ? /Noy Noy

Mycket bra fråga och alltid lika aktuell, vad gör man?

Vi har massor av företeelser som är policystyrda, lagreglerade, hävdvunna och som fungerar utmärkt för de flesta av oss.

Sedan har vi en mindre grupp som missbrukar, överträder och struntar i det mesta. Hastighetsbestämmelser, säkerhetsregler, sopsortering går inte hem hos alla, tyvärr.

Men att jag skulle bli extrapolis, ordningsvakt och kontrollant känns inte bra. Vägen till framgång är troligen att fortsätta med Upplysning, Upplysning och Upplysning. Till slut inser nog missbrukarna att de har ett avvikande beteende, som kan bli bötfällt...

Kampanjen "Håll Sverige Rent" lyckades. Kanske är det dags för en ny kampanj, "Töm din skit på rätt ställe:)".

Utmärkt att frågan diskuteras då o då, det är ju också en form av Upplysning, tycker Björn.
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Hur svårt kan det vara att tömma rätt?

Uppenbarligen var trådskaparen mycket irriterad över detta .Jag häller med fullständigt att man inte skall leka Polis , men det kan väl inte skada om man på ett bra sätt frågar vederbörande hur han tänker kring detta . Man är väl inte ordnings vakt eller polis bara för att man säger till ? Vad jag menade med att man skulle kontakta ställplats ägaren var att dom då kunde upplysa dom som kommer dit att man inte tömmer sitt gråvatten på annan plats än den som är föreskriven , det kallar jag för upplysning .

Med vänlig hälsning
Noy Noy
 
Toppen