• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lägga in bild från Mac

S

Sören-6830

Guest
Någon som har en enkel instruktion till hur man för över bild från MacBook Air till forumet?
Ska väl lägga till att jag vet att man klickar på gemet, men sedan?
 
Senast redigerad av en moderator:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.816
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Lägga in bild från Mac

Spara ner bilden till Hämtade Filer så kan du hitta den via gemet.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Lägga in bild från Mac

Tack Håkan, problemet är att jag inte hittar det kommandot någonstans. Mitt program heter "Bilder".
 

pekke

HBK Medlem
Inlägg
680
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2024
Sv: Lägga in bild från Mac

Enklast brukar vara att man lägger upp (kopierar) den filen som man vill överföra på datorns skrivbord, klickar på gemet och sedan navigerar via rutan ( hantera bifogade filer )som dyker upp till den filen som ligger på skrivbordet, när man hittat filen så klickar man på ladda upp.

Har bara Windowsdatorer så jag vet inte hur det ser ut i Mac.
 

Bilagor

  • Skärmklipp1.JPG
    Skärmklipp1.JPG
    153 KB · Visningar: 3
  • Skärmklipp2.JPG
    Skärmklipp2.JPG
    154,6 KB · Visningar: 3

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.816
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Lägga in bild från Mac

I bilder under Arkiv väljer du exportera och där kan du välja Hämtade Filer som destination.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Lägga in bild från Mac

Varför skall han lägga bilden i "Hämtade filer"?
Det finns ju en mapp som heter Bilder, man kan ju skapa en mapp där som heter uppladdade eller något om man vill skilja dom mot andra.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Lägga in bild från Mac

Jag kopierade bilden och lade ut den på skrivbordet, fungerade bra, gällde bara att hitta rätt kommandoknappar. Inte alltid så lätt när man inte är proffs.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Lägga in bild från Mac

Jag använder aldrig programmet Bilder i min Mac. Idiotiskt påfund där det är svårt att hitta originalfilerna. Jag sparar alla bilder och dokument på separata diskar. Bilder som ska användas till tillfälliga uppladdningar lägger jag på skrivbordet. När jag har använt dom slänger jag mappen.

/Ludde
 
Toppen