• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stopp i gasolförsörjningen

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.655
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
I augusti när jag var i Tyskland tog gasolen slut i ena flaskan, vilket var väntat. Men efter ett dygn tog det även slut i den andra (PC10) som jag trodde var minst halvfull. Nåväl, jag for till Bauhaus och bytte till mig en ny.
När jag kom hem tog jag ut PC10:n och vägde den. Drygt 5 kg kvar! Så nu undrar jag vad som hände? Är det viktigt att regulatorn är horisontellt monterad? Den stod nog mellan 45 och 90 grader från horisontallinjen då.
Det var nog aldrig under 12-14 grader C någon gång så frysning kan det väl knappast vara fråga om.
// Göte J
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Sv: Stopp i gasolförsörjningen

Har du en kraschsensor? Våran gick sönder, och jag trodde att gasolen tagit slut. Det gick inte att få den gröna knappen att fastna i intryckt läge, så det var bara att byta densamma. Hälsningar Göran Hellman
 
Toppen