• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Falk Assistans

F

F.d. 55391

Guest
Hej på er,

Jag undrar om det är någon av er som har en assistansförsäkring i Falk som har behövt nyttja den när ni befunnit er i Tyskland och fått stopp på Autobahn ?

Vi har planer på att åka ner i Europa nästa år och vill kolla lite om vad som ingår i försäkringen. Jag ringde till Falk idag, dom försäkrade mig att dom fixar ett stopp på Autobahn. Men jag vill höra om det är någon av er som råkat ut för det i skarpt läge.....

Anledning till att jag dubbelkollar är att några bekantas bekanta hade fått stopp på just Autobahn och dom hade Falk, men dom säger att när dom ringde till Falk så vägrade dom komma....
 

Ronny o Ulla-Britt

HBK Medlem
Inlägg
242
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
4709
Medlemskap
2024
Sv: Falk Assistans

hej, vi har fått hjälp två gånger en gång i österrike och en gång i tyskland
har fungerat jättebra.visserligen inte på autobahn men det fungerar säkert där också.man måste förstås ha en försäkr. som även gäller utlandet,dom har även ett särskilt tel.nr. när man är utomlands.
MVH ronny lycka till.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Falk Assistans

Kolla upp vad som gäller vid ev bärgning, när jag gjorde det så transporterade de bara ett fordon max 60 km sen fick man betala resten själv.
Det kan bli dyrt om man vill till en särskild verkstad eller om fordonet behöver transporteras hem.
 
F

F.d. 50005

Guest
Sv: Falk Assistans

Kolla också upp om den gäller vid sjukdom. Vi var på Bornholm där jag blev inlagd på sjukhus och frugan kör inte husbilen. De bärgade inte husbilen och vi fick problem med hemtransporten.
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Falk Assistans

Vi har Trygg Hansa. Inför en längre Europaresa i febr/mars så tecknade vi en Falck XL.

På hemresan fick vi en våldsam däckexplosion på Autobahn. Ringde Falcks larmnummer. Efter en stund kom en Barrärbil o stängde av filen och en bärgare lyfte vår bil och bytte däcket.

Vi kunde köra vidare ca fem minuter (!) efter ankomst av assistansbilarna. Perfekt hantering, ingen självrisk och vi var mycket nöjda med Falck, hälsar Björn
 
F

F.d. 53500

Guest
Sv: Falk Assistans

Visst är försäkringsbolagen billigare med assistansförsäkringen. Kollade med LF, där vi har vår försäkring inkluderande assistans, och fick höra att många kompletterar med Falcks. Hos dom kan du ställa av din försäkring när, och om, du ställer av husbilen. Dock skall man tänka på, att när du ställer på försäkringen på våren, så ska man tala om att man har pengar tillgodo. Om man inte gör det, så "fryser" dessa pengar inne. Falcks återbetalar inte utan då är det ny årsavgift som gäller, ca 700 kronor. Eftersom vi använder husbilen ca 6.månader, så blir årskostnaden ca 350 kronor. Tycker det ger oss en viss trygghet.

Ingvar
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53500

Guest
Sv: Falk Assistans

Tack för tipset Lasse, det visste jag inte att man kan göra.

Hälsningar Ingvar
 
Toppen