• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

La Strada erfarenheter

Per&Monica

HBK Medlem
Inlägg
299
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025
Hej forumet,
Börjar i helt fel ordning........
Skulle ut en sväng med husbilen och helgslappa lite.
Tittade in till en HB handlare och råkade bli med en Avanti EB, föll pladask direkt för bilen när vi såg den.

Nu när vi köpt ny husbil och "bytt ner" oss till en plåtis undrar jag ju vad är där att tänka på med La Strada eller plåtisar generellt. Jag har ju läst lite på forumet men vill ha input från er som gått från större till mindre.
Kör ni på vintern/förvaring mm.

har 3 veckor på oss att "vänja oss" innan bytet sker.

Skulle börjat med dessa frågor innan bytet men som sagt reptilhjärnorna slog till när vi såg bilen :yes:

Rulla nätt där ute / Per
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: La Strada erfarenheter

Gratulerar till en bra bil. Är fortfarande efter två år mycket nöjd och har inte hittat något annat som jag vill byta till. Några problem finns, vikten som lätt blir en bit för hög, senast 3650kg vid vägning med alla tankar fulla och semesterpackning. Det andra är det elektriska där en ctek 250 dual löser det värsta, använder aldrig extern el.
Sedan finns det en hel små förbättringar som man kan göra men så är det ju med alla husbilar, bara intresse och plånbok säger stopp.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: La Strada erfarenheter

Jonas, du får banta:) När jag köpte bilen vägde den 3080 med mig och full tank, men sen fyller man ju på med en massa onödigt.
Vi kör året runt. Det finns en La Strada-tråd här under Husbilsmärken
 
Senast ändrad:

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: La Strada erfarenheter

Jonas, du får banta:) När jag köpte bilen vägde den 3080 med mig och full tank, men sen fyller man ju på med en massa onödigt.
Vi kör året runt. Det finns en La Strada-tråd här under Husbilsmärken

Japp det kanske är dags att banta :)
Är egentligen inga problem att komma under 3500kg. Hade bilen fullutrustad med lull-lull samt 40kg cyklar, 30kg havregryn, elsladd, grill, fruga och annat.
 
Toppen