• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är det så här vi vill ha det?

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Är det så här vi vill ha det?

Jag vågar nog sätta hundra spänn på att detta är den nya platsen vid Saab arena i Linköping, jag är nästan säker för jag var där i somras och kollade på de gula rutorna: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/811740

Om jag har rätt i mitt antagande om platsen (vilket jag tror) så har dessa husbilar parkerat helt fantastiskt exemplariskt, helt enligt direktiven som kommunen satt upp.
För 40 kronor har de tillgång till rutan inom de gula strecken och det ser ut som husbilen verkligen engagerat sig och ställt sig precis så mycket i mitten som det går, kan nog inte göras bättre.

Med det i åtanke kan man ju undra varför bilden hamnat i gruppen "Felparkerat"? för husbilen har parkerat så rätt det bara är möjligt för sina fyrtio spänn. Antar att källforskningen är lika kass i den gruppen som på så många andra ställen på facebook.

Men, till grundfrågan: Är det så här vi vill ha det?
Nja, inte riktigt min favorittyp av plats, finns det inget bättre alternativ med mysigare miljö i närheten så skulle jag inte tveka att övernatta där. (inom den gula rutan, och kanske utan grill)

mvh jocke
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Är det så här vi vill ha det?

Men jag vet inte hur man ska tolka grill och tillbehör...

Men vad ska jag säga som fricampar på Funkans marknadsplats. Gratis:D
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.863
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Är det så här vi vill ha det?

Instämmer med Jocke, i mina ögon står de bilden exemplariskt parkerade.

Vad som sen plockas fram inom "din ruta" har ingen annan med att göra,
så länge man inte stör onödigt mycket.
så tycker jag :cool:
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Är det så här vi vill ha det?

Hittade en till bild i gömmorna från mitt besök som bättre visar de gula markeringarna, nu är jag säker på att det handlar om Saab arena:

bättre bild.jpg

Och här kan man läsa vad som gäller för parkering inom de gula rutorna: Camping och ställplatser | Visit Linköping
(Tryck på raden där det står Ställplats Linköping City – SAAB Arena

Jag hade undvikit att ta fram grill och stolar/bord där, men vid mitt besök i somras hade man nog kunnat anordna en mindre majbrasa på denna parkering utan att störa någon överhuvudtaget, vi var nämligen helt själva där, vi valde att dra vidare.

mvh jocke
 
Toppen