• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rakapparat

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Rakapparat.

I början av vår husbilskarriär hade jag en Braun rakapparat som laddades från 230V~ till 12V=, antingen med den medfäljande växelströmsladdaren eller en egentillverkad 12V-sladd med ciggplugg. Tyvärr säckade den ihop efter något decennium och för några år sedan när jag skulle ha en ersättare kunde jag inte hitta någon med samma laddspec. Nu får jag använda invertern.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Rakapparat.

Jag har gått över till rakhyvel (Bic, Gillette, + alla andra) efter decennier med samtliga Braun's el-rakapparat-produkter. Äntligen känner jag mig nöjd till 100% vilket kanske beror på att nu tar jag mig tid att raka mig som sig bör! Den tid fanns inte när ungarna var små, när man gick upp tidigt för att passa transportmedel, spring till möten o.s.v... Jag säger bara tack till pensionärslivet som fört med sig inte minst rak-livskvalität som man bara kunde drömma om!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Rakapparat.

Som Ranko gikk jeg over til gammeldags raking i husbilen og når jeg duscher ellers, tar om lag samme tid som med en elektrisk og gir en noe mer varig barbering. Den elektriske har fått jobben med å snaue skallen, de korte stubbene passer utmerket på toppen. Hårklipp en gang i uken eller hver andre og solhatten er erstattet av SPF 50. Greit når en er utendørs mesteparten av tiden.
 
Toppen