• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HBK rabatter och avtal

LE+MA

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Kramfors
HBK-Nr
16988
Medlemskap
2022
Hej
Jag skulle vilja veta om det finns skriftliga avtal som reglerar dom priser och förmåner som vi kan få som medlemmar i husbilsklubben.
MVH Lennart G.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.580
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: HBK rabatter och avtal

Eftersom man skrivit till klubben och lämnat sina erbjudanden är de i princip skriftliga.

Finns även ömsesidiga avtalade förmåner.

Uppgifter om förmåner hittar du i högerspalten på först sidan: Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -

Är det något särskilt erbjudande du avser?
 

LE+MA

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Kramfors
HBK-Nr
16988
Medlemskap
2022
Sv: HBK rabatter och avtal

Det jag tycker är viktigt med denna fråga är följande.
Vi bör bara ha avtal med företag som verkligen är seriösa och dom avtalen skall vara skriftliga. I de avtalen skall det framgå att företaget förbinder sig att följa konsumentköplagen och om man måste gå vidare att företaget följer utslag i allmänna reklamationsnämnden.
Jag har själv råkat ut för ett företag som vi har avtal med som inte följer konsumentköplagen, utan kräver betalt för både emballage och fraktkostnader
när det är en reklamation av en felaktig produkt.
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: HBK rabatter och avtal

Det jag tycker är viktigt med denna fråga är följande.
Vi bör bara ha avtal med företag som verkligen är seriösa och dom avtalen skall vara skriftliga. I de avtalen skall det framgå att företaget förbinder sig att följa konsumentköplagen och om man måste gå vidare att företaget följer utslag i allmänna reklamationsnämnden.
Jag har själv råkat ut för ett företag som vi har avtal med som inte följer konsumentköplagen, utan kräver betalt för både emballage och fraktkostnader
när det är en reklamation av en felaktig produkt.

Konsumentköplagen är icke dispositiv, vilket innebär att den är tvingande. Det går bara att förbättre och inte att försämra
Lennart
 
Toppen