• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gps

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Gps

Jag har en TomTom Go 5100 men de är identiska med 6100 förutom skärmens storlek.
Detta är i särklass den bästa GPS-enhet som jag någonsin har använt, både vad gäller vägvisning, hanterbarhet samt uppdatering. Det är enkelt att välja vilka vägar man vill köra och lika enkelt att ändra en pågående rutt. Det är trafikinformation i realtid som uppdateras var annan minut.
Som jag nämnt i tidigare inlägg har jag under många år kört parallellt med TomTom och Garmin i olika fordon men sen i våras har jag flyttat 5100:an mellan olika fordon just för att den har haft så mycket bättre funktion.
Den används numera även i husbilen då de sk campingenheterna inte ger mig någon information av något större värde (personlig uppfattning) då har jag betydligt större nytta av att snabbt kunna ändra rutter bara genom att peka på den väg jag istället vill köra.
Om Du skaffar en 6100 så kommer du att finna att den inte har några traditionella menyer, det kan vara förvirrande de första gångerna men du kommer snart att finna att de flesta åtgärder genomförs i sin helhet med två till tre tryck på enheten, borta är allt bläddrande i menyer.
 
Toppen