• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Erfarenhet av Europa adapter kit Nr. 483190 ?

F

F.d. 30932

Guest
Kommer att göra en 2 månaders resa till Spanien och Portugal i oktober och november. OBS! Med hyrd/lånad husbil med 2 vanliga PC10 flaskor, ej LPG-tankar.
Funderar på hur bäst lösa gasolförsörjningen. Hoppas att 2 fulla flaskor räcker de kanske 2-3 veckor vi tar på oss ner till Spanien.
Väl nere blir det väl att köpa eller hyra spansk flaska.
Behöver då adapter till spanska flaskan.
Har sett att det finns ett s.k Europeiskt Adapter Kit från PrimaGaz, art.nr 483190 för 890 SEK.
Någon som har erfarenhet av detta kit? Med det borde man ju klara även bl.a tyska, franska och portugisiska flaskor?!

Tommy
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenhet av Europa adapter kit Nr. 483190 ?

Hej! Jo vi har den erfarenheten av det kittet att adepterna till spansk flaska läkte i huset där det var ihoppressat. Ren tur att jag sprejade även där. Annars är det ett bra kit.
Sanddammarna
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenhet av Europa adapter kit Nr. 483190 ?

Dyrt och onödigt , i P fyller de Svenska flaskor , i S får du köpa flaska och sedan skaffar du Spansk anslutning.
Den kostar 100 kr i Spanien , från Sverige köper u Svensk till Tysk anslutning , finns hos Kama. Den Tyska passar på den Spanska kranen!
 
F

F.d. 30932

Guest
Sv: Erfarenhet av Europa adapter kit Nr. 483190 ?

Tack för svar. Vad menar du med Svensk till Tysk anslutning? Adapter för att kunna fylla en svenska flaska i Tyskland? Dvs. att den ser ut som en Tysk flaska? Vet du artikel.nr?
 
Toppen