• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Miljonregn

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag fick just besked om en donation på 1,5 miljoner dollar.

Donation of $ 1.5 million Dollars

7 september 2016 14:40 4 KB

Från:
Chris Colin & Weir

My wife and I have awarded you with a donation of $ 1.5 million Dollars
from part of our Jackpot Lottery of 161,653,000 Million Pounds, send your
name,address, phone for claims.

View EuroMillions lottery winners Chris and Colin Weir will continue sharing luck - BBC News

We await your earliest response and God Bless you.

Best of luck.

Chris Colin & Weir

Reply E-mail: chris09colin@gmail.com
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Miljonregn

Lyckost, "det händer när man minst anar" :swoon:

Edit: stavningkontroll ändrar sig emellanåt till något man aldrig själv har skrivit. Är man då inte vaken, då kan det se ut hur knäppt som helst. Pinsamt att upptäcka det så pass sent... Klart att Jappe är Lyckost och inte Luckost (vad det nu skulle betyda med stavningskontroll)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Miljonregn

Bullshit! här var det någon som vann över 100 miljoner på lotto. Krävde visserligen ett eget initiativ, men ändå.:)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Miljonregn

Chris Colin med fru vann över 160 miljoner engelska pund vilket blir mer än 2 miljarder svenska kronor!

Jappe
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Sv: Miljonregn

Undrar hur mycket jag får här?

My Dear

I am contacting you to assist retrieve his huge deposit Mr. Alexander left in the bank before its get confiscated by the bank. Get back to me through this email address for more details ( copic10@yahoo.com )

Barrister Benson Colman


//Jan
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Miljonregn

Nu är det dags igen! Idag vann jag 2 miljoner dollar på FREELOTTO AFFILIATED OFFICE U.K

Your E-mail Address Has Won FREELOTTO Jackpot.....Congratulations!!!

17 september 2016 12:31 5 KB

Från:
FREELOTTO AFFILIATED OFFICE U.K

FROM: GOVERNMENT ACCREDITED
LICENSED LOTTERY PROMOTERS.
FREELOTTO AFFILIATED OFFICE U.K,
82 VICTORIA STREET VICTORIA LONDON
SW1 U.K
TEL:+44-7031-810-592

NOTIFICATION OF WINNING

We are pleased to inform you of the release of the recent results of the FREELOTTO INTERNATIONAL EMAIL PROMOTION PROGRAM held on the 1st of September 2016. You were entered as dependent clients
with: Reference Serial Number:F2-003-036 and Batch number FR/45-300-07. Your email address attached to the ticket number: 54-20-17-52-34-30 that draw the lucky winning number,which consequently won the
Daily new year Jackpot in the first category,in four parts.You have been approved for a payment of $2,000,000.00 (Two Million United States Dollars) in cash credited to file reference number: TFR/9900034943/JPT.

All participants for the online version were selected randomly from World Wide Web sites through computer draw system and extracted from over 100,000 unions, associations and co-operate bodies that are listed online.This
email promotion takes place every month. Please note that your lucky winning number falls within our European booklet representative office in Europe as indicated in your play coupon.

In view of this, your $2,000,000.00 (Two Million United States Dollars) would be released to you by our payment office in United Kingdom.Our Fiduciary agent will immediately commence the process to facilitate the release
of your funds as soon as you contact him. For security reasons, you are advised to keep your winning information confidential till your claim is processed and your money remitted to you.

This is part of our precautionary measure to avoid double claiming and unwarranted abuse of this program,Please be warned.click on the website link below to view the photo page of some of our recent lucky winners.
Recent FreeLotto® Winners FreeLotto Winning Draw Results for 29th August, 2016.

$50,000.00: 4-5-34-41-3-37
$200,000.00: 22-43-6-9-28-26
$10,000.00: 12-32-17-14-24-10
$100,000.00 : 2-27-22-47-16-21
Monthly Jackpot $2,000,000.00: 54-20-17-52-34-30
Super Bucks $10,000,000.00 : 37-2-48-41-46- 25-43

To file for your claim, please contact your fiduciary agent immediately via the email below:
Mr. Williams Ford
(Freelotto Fiduciary Department)
82 Victoria Street
Victoria London SW1 U.K

Email: affiliatedofficeukfreelotto@gmail.com
Email: affiliatedofficeukfreelotto@gmail.com

Provide him with these following details with which he will begin the processing of your winnings.


1.NAME IN FULL:
2.ADDRESS:
3.AGE:
4.PHONE:
5.FAX:
6.SEX:
7.MARITAL STATUS:
8.OCCUPATION:
9.COMPANY NAME/POSITION:
10.COUNTRY:
11.NATIONALITY:
12.EMAIL:

***********************************************************************
The freelotto Internet draw is held every month and is so organized to encourage the use of the Internet and computer worldwide. We are proud to say that over 400 millions U.S Dollars are won annually in more than 118
countries Worldwide. Warning!!!: Fraudulent emails are circulating that appear to be using Free Lotto addresses, but are not from The Free Lotto.

PLEASE REPORT IMMEDIATELY
TO:abuse@freelotto.com

Once again congratulations.

Sincerely,
Kevin J. Aronin
Chairman & CEO Copyright © 1995-2016 The FREELOTTO National
Lottery Inc. All rights reserved. Terms of Service - Guideline
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

NB: You are advised to keep your winning strictly confidential until your winning is processed and received by you.
This is to avoid double claiming which could lead to disqualification.








Jappe
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Miljonregn

Men Jappe, nu har du ju förlorat din vinst på 2 000 000 UD$ i och med att du publicerat det mail du fått. Det står ju att innehållet i mailet skall hållas strikt hemligt. Det hade räckt om du skickat ett PM enbart till mig så hade jag kunnat hjälpa dig att sätta sprätt på pengarna :D .
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Miljonregn

Ja, det var slarvigt! Men, det kommer ju nya jättevinster hela tiden på nätet.
Jag är nog inte så girigt lagd så jag kan vänta lite till. :D

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Miljonregn

Hej, jag har en fundering jag har när det gäller dessa "högvinster"
På jobbet har vi telia webbmejl och jag använder Thunderbird som tar hand om det i datorn där, vi får dessa erbjudanden/vinster hela tiden och summan av alla pengar vi fått borde vid de här laget vara astronomisk, hade man varit lite schysst och accepterat alla dessa erbjudanden och vinster så hade man nog kunna titta på en jordglob och se ut ett litet trevligt land man kunde köpa, ett varmt land med fina stränder skulle passa mig alldeles utomordentligt.
Frågan är om det går att få till det bara med tanke på förmånsvärden och sånt när det faktiskt är firman jag jobbar vid som får dessa mejl och skulle jag personligen dra fördel av dessa pengar kanske skatteverket opponerar sig och tar hand om kakan?

Privat använder jag Googles Gmail, jag kan inte minnas att jag vunnit några pengar eller fått möjligheten att ta hand om ett gigantiskt arv från någon avlägsen släkting i Storbritanien, jag känner mig diskriminerad!
Är det google som tar hand om alla pengar innan budskapet når fram till mig? :mad::D

mvh jocke
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Miljonregn

Ja,ja ni bara vinner hela tiden.
Personligen så har jag sådan tur att en bankman från "Nanyang Commercial Bank in Hong Kong" befinner sig i England just nu, och han har hand om en fond som innehåller 8.350.000 US dollar som blev insatt av en man med just mitt udda efternamn.
Oturligt nog så har han just dött i en olycka i "Mainland China" och eftersom jag har samma udda efternamn som han så kommer jag att bli förmånstagare till fonden.
LYCKY ME :D.
Om jag tar kontakt när jag får nästa brev med bankkontakter så är jag rättmätig ägare av halva summan som finns på fonden.

Jag blir så jä... förolämpad när det ramlar in sådana här uppgifter. Man är ju idiotförklarad i förväg när de tycker det kan vara värt att skicka skiten och kosta på porto...... Ja det kom hem till brevlådan per post.

Som jag kan förstå så borde det vara eBay eller PayPal som har läckt uppgifter med mitt namn och adress, troligen eBay eftersom de tyvärr har min rätta bostadsadress.

M.v.h. JANKRO
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Miljonregn

Den mest vanlige kilden til lekasje av namn og adresse er faktisk enkelte av de en handler med via ebay og dx. Ebay gir ikke ut email adressen lengre, men forsendelses adressen må jo selger få. Betaler du med Paypal så er det adressen der som benyttes.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Miljonregn

Det kan nog vara anledningen till att jag slipper "miljonregnsmejlen"
Jag ligger lite efter i utvecklingen när det gäller att handla på internet, mycket efter. Jag nöjer mig med att betala räkningarna elektroniskt och när det gäller internetshopping brukar jag lägga in en beställning hos min fru och hon tar hand om detaljerna. Hon kanske får mejlen som jag inte får. ;)
Kollade upp saken mer noggrant och hittade en skräppostmapp i gmail, fem mejl fanns det där men inget som gjorde mig ekonomiskt oberoende, däremot så verkar det vara billigt att köpa Iphones 6S i storpack,, 20 st för 99$ styck. Jag tror jag avstår trots priset! ;)

mvh jocke
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Miljonregn

2 miljoner USA-dollar kostar bara 650£!

Jag undrar om snålheten och försiktigheten bedrar visheten!

NOTE THAT YOU WILL PAY FOR THE COST OF DELIVERY TO ENABLE US PROCEED WITH YOUR DELIVERY.


SWIFT COURIER FIRST CLASS DELIVERY
Max Delivery Duration................................48hrs
Mailing /freight cost.....................................£300.00
Handling Fee.................................................£140.00
Fuel surcharge................................................£85.00
Insurance..........................................................£100.00
Vat(5%).............................................................£25.00
TOTAL .............................................................£650.00

Firman tjatar på och försöker övertyga mig om att det inte är fake. 650£ för att få 2 miljoner dollar är ju inte så dyrt.

Tänk om..... fast skärskådar man texten så finns det många språkliga fel och tveksamheter.

Jappe
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Miljonregn

De inte bara skriver filla. De räknar fel också.

Totalsumman, exkl. VAT, är £ 625. 5 procent VAT blir, enligt min räknemaskin, £ 31,25 och inte £ 25

Pålle
 
Toppen