• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Webasto top c

Volker&Titti

FD HBK Medlem
Inlägg
266
Kommun
Finspång
HBK-Nr
5183
Medlemskap
2021
Hej jag behöver hjälp med en Webasto top c funka inte mer ingen ström i display söker dem 3 säkerringen i min plåtis man kan återställa med en säkring hitta ingen hjälp Volker
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Webasto top c

Först måste du kolla att du får ström till apparaten, använd voltmeter.
Sedan kollar du att alla tre säkringar i apparaten är hela, använd motståndsmätare på lösa säkringar. När detta är gjort kollar du jordningen. Också med motståndsmätaren. Kolla också att kablarna är hela rent visuellt. Anslutningen till manöverpanelen, den lilla fyrkantiga kontakten bakom tavlan, är den intryckt?
När du slår på strömmen skall den börja blinka med en gulaktig ljus. Du kan nu starta den genom att trycka tangenten med en bild på en låga. Startar den inte så skall du återställa apparaten. Du lossar den mittersta säkringen och väntar en minut, sedan sätter du den på plats igen.
Ibland händer det att voltmätaren visar tex. 12.5V, men när maskinen skall starta så droppar spänningen ned mot 10V och då stannar den. Detta betyder att du har en dålig kontakt i strömförsörjningen som du måste hitta. Det är bara att metodiskt kolla alla anslutningar mot batteriet....
 

Volker&Titti

FD HBK Medlem
Inlägg
266
Kommun
Finspång
HBK-Nr
5183
Medlemskap
2021
Sv: Webasto top c

Tack för hjälpen hitta dem 3säkringar ,men ingen är trasig allt rent relais putsat upp men strömmen finns inte . Ingen ström i klocka ingen ström till värmare under skärmen.- kabel till plus kontakt lyset ström +kabel till minus ingen ström vad ska man göra???? Alla säkring kollat i inne och i motorrum alla hel vad är strömmen???? Volker:mad::mad::mad:
 
Toppen