• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dålig passform på innerskärmar ??

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej kära H-bilsvänner..... Efter att jag har läst här på forumet om heltäckande innerskärmar till våra H-bilar så beställde jag ett par från Campa Sweden..... Nu när jag skall montera dem så ser jag där sitter redan en främre innerskärm... så då tog jag bort den och passar in den nya Se foton.... till min förvåning så täcker inte den nya främdre delen lika bra som den som satt där trots att jag har dåligt justerar upp skärmen (Så på fotot skall öppningen vara större) .... så nu undrar jag om någon annan här på klubben har erfarenhet av innerskärmar från Campa Sweden till en Fiat Ducato...

P1040436.JPG

P1040434.JPG

Varma hälsningar Wovi & Bianco & Peter
 

Ulla-Britt o Sune

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
15092
Medlemskap
2025
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Inte till Fiat men väl till Renault Master det var helt omöjligt att få
innerskärmarna att passa så jag gav upp
 

Ulla-Britt o Sune

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
15092
Medlemskap
2025
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Ja dom är köpt på campa,jag har pratat med Leo på campa åtskilliga gånger
Jag har påstått att skärmarna måste vara till en nyare modell av master min är en 2008, men enligt honom är det till min modell.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Han på Camap Sweden verkar inte så ärlig

Ok..! Jag undrar hur ärlig han på Campa Sweden egentligen är.... Då jag beställde mina innerskärmar så frågade jag om frakten (jag befinner mig just nu på Creta) Han ville ha 650.-Skr i frakt från Sverige..... sen när jag fick se kvittot så hade han skickat dem från Tyskland till en kostnad av 16.99.-€ alltså nästan 500.-Skr billigare än vad jag betalde:mad::mad::mad:... än har han inte svarat mig varför och om jag får tillbaka överskottet på frakten:mad::mad::mad:..... Nä jag tror att vi skall vara försiktig med att handla hos Campa Sweden:mad::mad::mad:....
 

Bilagor

  • thumbnail_2a197375-7257-4ceb-877c-c8f993aa6aaa.jpg
    thumbnail_2a197375-7257-4ceb-877c-c8f993aa6aaa.jpg
    122,9 KB · Visningar: 52
  • 25b68bec-40f9-4bb1-bd84-1fac804a035d.jpg
    25b68bec-40f9-4bb1-bd84-1fac804a035d.jpg
    220 KB · Visningar: 43
Senast ändrad:

Micke C

FD HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
4290
Medlemskap
2021
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Har monterat på min Fiat -16, krävde en viss tillpassning av ytterkanterna med plåtsax, annars bra passform.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Det hade gått bra om där bara hade funnits tillräkligt med material i innerskärmarna..... men vad gör man när det inte räcker till (innerskärmarna täcker inte hela hjulhuset)..... Jo.! Jag satte ditt den främmre orginal plast innerskärm och sen var det ju bara att kapa "skiten" ... men även om det nu bara var den bakre delen som skulle monteras så stötte jag på flera "problem" så som att det var omöjligt att få till den delen där stänkskyddet sitter.... så fram med gasen och värma plasten då kunde jag forma den som jag ville och så att den passar (hade nog varit bättre och billigare att få ett stycke termoplast och sen forma den efter hjulhuset)... tyvärr så var där knapt med material för att skruva i hjulhuskanten (se bild) jag har satt dit rostfria skruvar/brickor.... Näää jag är 100% säker på att jag har fått en B-produkt ..... de bitarna jag kapade av lät jag ligga på marken.... till min förvåning så rätade de sig ut i solvärmen...
 

Bilagor

  • P1040438.JPG
    P1040438.JPG
    543,9 KB · Visningar: 51
  • P1040441.JPG
    P1040441.JPG
    117,2 KB · Visningar: 56

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Varning Campa Sweden Varning

I går monterade jag höger innerskärm.... det blev att kapa den också då den också inte täcker så bra, jag undrar hur de (Campa Sweden) har tänkt att passa in dessa innerskärma till bilen? För utan värmepistol (jag använde en gaspistol) så hade det varit helt omöjligt att få dem på plats... titta bara på ena fotot där jag har justerat in tillfälligt efter stötdämparen, då ser ni tydligt hur felaktiga dessa är...Sen täcker de ju inte hela hjulhuset.... Jag har skickat ett mail till Camap Sweden.... men än har de inte hört av sig.. så jag vill varna andra här för att handla på Campa Sweden....(visserligen gör var och en som den vill).... men jag kommer aldrig mer att handla där....
 

Bilagor

  • P1040447.JPG
    P1040447.JPG
    301,4 KB · Visningar: 49
  • P1040445.JPG
    P1040445.JPG
    259,7 KB · Visningar: 52
Senast ändrad:
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Jag köpte Lokari innerskärmar, visserligen kostade dom lite mer men det var 10 minuters jobb att montera dom. 15 minuter om man skulle vilja limma dit extra dämpmatta på ovansidan. Mina dämpar helt OK utan extra material.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Det är tur att det finns andra företag som säljer denna produkt, tyvärr sitter jag nu med denna skit produkt....och tills dagens datum har företaget inte hört av sig :mad::mad::mad:.....
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Jag är är mycket förundrad :confused:
Finns det inga innerskärmar på en Fiat:confused:

Det blev ju standard på de flestsa fordon redan på 60-talet,
hahaha... vad håller ni på med ???
 

Sten o Anette

HBK Medlem
Inlägg
91
Kommun
Mark
HBK-Nr
6655
Medlemskap
2025
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Köpte innerskärmar till min fiat -12 års modell passade perfekt frakt kostade 100,00 totalt 800 för två st från campa, men han har också ngt i Suderlugum vid gränsen mot danmark,vet dock inte vad .Snabb lev på 1 dag räkningen kom 4 dag senare, suveränt mottagande o vänligt bemötande. Har handlat av lokari till förra bilen mycket sämre än campas

Sten o Anette Hbk 6655
 
Senast ändrad:

Sten o Anette

HBK Medlem
Inlägg
91
Kommun
Mark
HBK-Nr
6655
Medlemskap
2025
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Halv innerskärm finns, i mitt fall verkar det som Dethleffs inte sköter sitt jobb,
Sten o anette Hbk 6655
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Det är tur att det finns andra företag som säljer denna produkt, tyvärr sitter jag nu med denna skit produkt....och tills dagens datum har företaget inte hört av sig :mad::mad::mad:.....

Tror vi pratar om olika produkter, vi som lovordar innerskärmarna har Fiar x250 från -07 och framåt.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Jag är är mycket förundrad :confused:
Finns det inga innerskärmar på en Fiat:confused:

Det blev ju standard på de flestsa fordon redan på 60-talet,
hahaha... vad håller ni på med ???

Japp finns som sagt bara till halva hjulhuset fram. Men å andra sidan har ju Fiat ett betydligt bättre rostskydd från början än tex. Mercedes.
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Köpte innerskärmar till min fiat -12 års modell passade perfekt frakt kostade 100,00 totalt 800 för två st från campa, men han har också ngt i Suderlugum vid gränsen mot danmark,vet dock inte vad .Snabb lev på 1 dag räkningen kom 4 dag senare, suveränt mottagande o vänligt bemötande. Har handlat av lokari till förra bilen mycket sämre än campas

Sten o Anette Hbk 6655


På vilket sätt är Lokari sämre än Campas?
Svåra att montera?
Täcker hjulhuset dåligt?
För stort / litet stänkskydd?
Annat?

Kan ju vara bra att veta till nästa bil om det behövs.
 

Sten o Anette

HBK Medlem
Inlägg
91
Kommun
Mark
HBK-Nr
6655
Medlemskap
2025
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Tyckte det var sämre passform på lokaris,beställde med isolering på,men den jäkla skiten de satte på,bättre att gå på biltema o köpa deras butylmatta så man kan täcka hela skärmen.Det blev tystare med Campas skärm men det kan nog bero på att den andra bilen var helintrgrerad,o denna halv,campa var billigare också betalade 1200 för lokaris

MVH Sten o Anette hbk 6655
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

För den som kan detta sänder jag över ett foto på vilken typ/model jag fick.... sen har jag ingen aning om det är rätt till en Fiat Ducato 2005.... Men om så skulle vara så vill jag varna för dessa innerskärmar, för jag tycker inte att man skall behöva ta fram värmepistolen och göra stora förändringar på innerskärmarna.... Jag fick en undran från säljarei dag om vilken nr stod på mina innerskärmar.... pp som ni ser....
 

Bilagor

  • P1040448.JPG
    P1040448.JPG
    271,5 KB · Visningar: 37

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Detta svar fick jag från Cmpa Sweden.....

hej
fejlet på skärmen er i pakkettet
den har fået knækket i pap låden og varmen
är er siker dom i sverige er dom fremme efter nogle få dage og dem får inte
dette knæk.
brugen en hår törrer og var det op til den rigte form.

Vi har inte nogon problem med pasformen i Sverige
kan sika er et foto i dag på skärmen ner vi siker dom till vor kunder.

Brå dag
leo

För mig så känns det som att Campa Sweden gav mig en dålig produkt.... eller vad tycker ni här på H-b klubben..... efter att jag hade passat in innerskärmarna efter hålet för stötdämparen så täckte inte skärmen helt varken framåt eller bakåt, och skall jag göra sm C.S säger då kommer skärmen mer in mot karrosen och då blir det ju ännu mer som fattas..??? sen är ju s-knycket på helt fel plats se tidigare bild och inte fan kan väl värmen flytta detta knyck eller vad tycker ni..???
Jag är tacksam om någon kan ställa ytrligare en diagnos utefter vad som skrivits i detta ärende.... Tusen tack på förhand...

Wovi & Bianco & Peter

Som svar på C.S mail svarade jag såhär.....


Tack för ditt svar.... men då har jag ett par frågor hur skall jag få inneskärmarna att räcka till när det redan fattas material (se bilder) som inte täcker hela hjulhuset och ännu mer kommer ju att försvinna om jag värmer upp innerskärmen så den sitter tätt emot karossen.... och hur skall jag trolla fram det som inte finns se också fotot där jag har skruvat innerskärmen (den täcker ju inte ens hela hjulhuskanten det verkar som någon har skrurit av för mycket när man renskar innerskärmen efter värmepressen).... och hur kan de båda S-knycken ha hamnat lika mycket fel på båda skärmana???? nu väntar jag på ett tydligoch klart svar från dig.... för här är för många frågetecken....


Peter

Och så skickade jag med bilder som jag tidigare har lagt ut här i ärendet...
 
Senast ändrad:
Toppen