• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dålig passform på innerskärmar ??

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta....

Dessa mail fick jag i dag..... som jag ser det nu så är ju kvalitetssäkringen helt i botten.... och även trovärdigheten till Campa Sweden....

hej
har sikat er (din) mail til min kompis som har samme fiat

åte kommer till er
leo

-----Oprindelig meddelelse-----

> On 12/9/2016 Rccampa via Blocket wrote:
>
> hej
> er du inte nöjet sika dom tilbage till os
> hade du väret i Sverige hade vi kunne lösne problemet med et nyt sat.
>
> Jeg koller pasformen hos en kompis i dag som har monteret samme skarm som
> dit.
> återkommer till dig.
> Leo
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta....

Hej.! för dem som undra hur det har gått och även ni andra som just nu inte är så intresserad så kan jag säga er....

Just nu har jag ingen stor tillit till Campa Sweden, för varför säger de att om jag hade varit i Sverige så hade det ordnat sig??.... Skickar en firma dig en dålig produkt så är väl det deras skylldighet att se till så att du får vad du har betalt för.... det tycker jag i alla fall.....
Sen kan man ju undra hur de på campa Sweden tänker när de vill kontrollera med en kompis hur hans innerskärmar passar... Kansken en bra ide för kärnkraften att ta efter.... men inte om du har skickat en dålig produkt till en kund.... det tycker jag i alla fall

Sen sist så har Campa Sweden lovat mycket och tills dagen datum hållit lite.... det sa de lovade mig nu orginal innerskärmar och att de skulle vara hos mig den 31-10-2016..... än har inget kommit.... skulle de komma framöver så undra jag nu hur jag skall göra för jag har ju borrat en massa hål i karossen för att skruva fast de dåliga skärmarna och inte kan jag använda mig av dessa hål igen.... undrar om man har rätt till ersättning för att reparera skadan efter de dåliga innerskärmarna???

Detta är vad som har hänt tills dagen datum.... och min tillit till Campa sweden har ju som sagt inte blivit bättre.... även om jag fick ett mail i dag att de återkommer på onsdag.... nä jag ångrar djupt att jag handlade hos Campa Sweden :swoon:



Dessa mail fick jag i dag..... som jag ser det nu så är ju kvalitetssäkringen helt i botten.... och även trovärdigheten till Campa Sweden....

hej
har sikat er (din) mail til min kompis som har samme fiat

åte kommer till er
leo

-----Oprindelig meddelelse-----

> On 12/9/2016 Rccampa via Blocket wrote:
>
> hej
> er du inte nöjet sika dom tilbage till os
> hade du väret i Sverige hade vi kunne lösne problemet med et nyt sat.
>
> Jeg koller pasformen hos en kompis i dag som har monteret samme skarm som
> dit.
> återkommer till dig.
> Leo
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

I fall någon här på HBk undrar om jag har fått de nya innerskärmarna från Campa Sweden som de lovade mig ..... så är svaret att tills dagen datum så har inget kommit....:swoon:
 

Lantvallen

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Umeå
HBK-Nr
14396
Medlemskap
2023
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Har en Burstner med Fiat maxi 2015.
Köpte skärminsatser för 895:- levererat av RC-campa.
Fungerade mycke bra att montera. Inget överskott att ta bort. Kan också rekommendera att sätta bullerdämpande matt från Biltema som jag limmade på baksidan.
 
F

F.d. 51113

Guest
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Kommer att åka till auktoriserad Fiat verkstad..
Dem fixar ( vem köper Biltema ?)
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

( vem köper Biltema ?)
-------------------------------------------
Många, många, det gäller bara att vara selektiv på vad man köper, men nu mera är det mesta helt ok. till rimliga priser. Det är dumt att betala mer än man behöver för likvärdiga varor.

M.v.h. JANKRO.
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Jag köpte mina till förra bilen Fiat -12hos vår leverantör som är med i BDS kedjan .Under 300 Skr visserligen utan stänkskydd .Skaplig passform .Lite massering med värmepistolen så satt dom som en smäck.
Hjälpe inte ett skit trots extra isolering .Den var visserligen väldigt tyst innan .
Varför köpa hos rövare som lägger på 100-200% som inte kan tjäna nog med pengar?
 
F

F.d. 50609

Guest
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Varför inte dela med sig utav denna fantastiska inköpskälla ? Länk? telefon? adress? många medlemmar skulle säkert ta emot dessa uppgifter med öppna armar.... för det är väl inte bara "snack" ?

under 300sek för en likvärdig produkt, varför har du inte själv börjat sälja dessa?

(har själv handlat av Campa, passade perfekt på vår 2007:a)
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Det skrev jag .....BDS
Finns över hela landet.
 
F

F.d. 50609

Guest
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Det skrev jag .....BDS
Finns över hela landet.

Har skickat ett mail om pris till en butik, får jag köpa en likvärdig innerskärm för under 300sek så lovar jag att skänka dom till muskatten !

EDIT.
Muskatten ! vad har du för årsmodell? i min förfrågan så angav jag 2007 då mina passade perfekt och jag vet vad jag betalade för mina.

EDIT2.
Såg att muskatten har 2005 (tidigare inlägg)så jag har mailat och kompletterat min prisförfrågan med denna information.
 
Senast redigerad av en moderator:

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Sorry fel av mig priset har gått upp 169 Skr + M styck ut till kund .Eller var det för båda
Det var 3 år sen jag köpte dom.
Klockerholm part nr 20 97 387.
Ring BDS i Malmö om dom andra inte fixar det
 
F

F.d. 50609

Guest
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Sorry fel av mig priset har gått upp 169 Skr + M styck ut till kund .Eller var det för båda
Det var 3 år sen jag köpte dom.
Klockerholm part nr 20 97 387.
Ring BDS i Malmö om dom andra inte fixar det

525 kr styck. Enligt den butiken som ligger närmast mig svs 1050kr/ par
 
F

F.d. 50609

Guest
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Ring 040 222228 Filip

Ducato 2007-> kostar 222kr /st dvs 444kr paret så dom var betydligt billigare än <-2006 525kr/st dvs 1050kr, helt klart ett bra pris & om dom dessutom har bättre passform är det ju kanonbra... dessutom levererat till den lokala handlaren och då slipper man fraktkostnaden.

... inte riktigt "under 300kr" men helt klart bättre pris än Campa!
jag tror att många uppskattar ditt tips !

(jag behöver inga själv just nu)
 

RichardK

FD HBK Medlem
Inlägg
158
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
10957
Medlemskap
2022
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Letade på Bildelsbasen å fann innerskärmar fram till en Ford Transit samma årsmodell. 300 kr för båda skärmarna. Klistrade på Biltemas butylmatta o satte in dom. Fungerade på direkten. Svart klet runt skärmkanten.
Tystare blev det direkt!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Tjja.. Det är väl som jag tänkte att Leo på CAMPA SWEDEN tänker lura mig på den överfrakt som han tog av mig (500.- spänn) för till dagens datum har han inte återbetalat en nickel... Han har visserligen sänt mig bättre innerskärma sen sist men det är ju en annan sak.... Så jag vill verkligen varna er för att handla på...
CAMPA SWEDEN....
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Men om du har fått nya skärmar (utan kostnad?) Då är det väl o.k.? :)
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Men om du har fått nya skärmar (utan kostnad?) Då är det väl o.k.? :)


Hmmm... jag ser det inte så.... om CAMPA SWEDEN väljer att skicka mig dåliga innerskärmar, så är det ju ett val som CAMPA SWEDEN gör (eller som en risk CAMPA SWEDEN tar här),.... men tyvärr för CAMPA SWEDEN så såg jag att CAMPA SWEDEN inte skickat mig vad jag hade beställt (jag beställde ju aldrig innerskärma som är för korta och de fattas material för att täcka hjulhuskanten) och detta problem har nu CAMPA SWEDEN åtgärdad när de skickar mig vad jag köpte.... och då tycker jag att CAMPA SWEDEN själv skall stå för det misstag/kostnad de orsakade mig:swoon: ... och inte jag ..... så ser jag på det:yes:.....
Och så länge CAMPA SWEDEN inte gör rätt för sig (Han tog 500.-spänn mer i frakt än den verkliga kostnad var, som de ännu inte har betalat tillbaka) så tycker jag att det är bra att jag varna andra för denna typ av säljare....

Peter Nyberg
 
Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Där håller jag nog inte riktigt med, har du fått en ersättningsvara utan kostnad, och den är o.k. så är ju problemet löst, och det stämmer nog med lagstiftningen också. Sedan kan det ju bli fel, vi vet ju inte orsaken, men bara det rättas till.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Där håller jag nog inte riktigt med, har du fått en ersättningsvara utan kostnad, och den är o.k. så är ju problemet löst, och det stämmer nog med lagstiftningen också. Sedan kan det ju bli fel, vi vet ju inte orsaken, men bara det rättas till.

Hej Montreal...

Du kanske inte har läst hela tråden men om du läser innlägg 5 så ser du klart och tydligt att han också bluffade om fraktkostnaden, och det är det som jag har betalt för mycket som jag vill ha tillbaka... nääää du just nu ser jag CAMPA SWEDEN som en skojare:wideeyed:
 
Toppen