• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Koppla LED Daytime

F

F.d. 54073

Guest
Hej
Är det någon som vet hur man kopplar in LED Daytime Running Lights HL DRL LED finns det färdigdragna kablar med kontakt på från bef strålkastare . jag såg att det hängde två kontakter som kommer från ljusen en tvåpolig och en trepolig är det någon som vet.
Jag har en burstner iexo 16 fiat ducato . Tack på förhand.Håkan
 
Senast redigerad av en moderator:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Koppla LED Daytime

Hur han vill ha dom att lysa? Dom får bara lysa med full effekt utan halvljuset och är tillåtet att lysa 50% med halvljuset.
Dock om man köper en färdig sats skall man använda den reläsatsen som brukar vara med för man vet inte dels vilken spänning som är i kablarna och dels för att vissa drl går på lägre volt än 12 volt.
 
F

F.d. 55989

Guest
Sv: Koppla LED Daytime

Hur han vill ha dom att lysa? Dom får bara lysa med full effekt utan halvljuset och är tillåtet att lysa 50% med halvljuset.
Dock om man köper en färdig sats skall man använda den reläsatsen som brukar vara med för man vet inte dels vilken spänning som är i kablarna och dels för att vissa drl går på lägre volt än 12 volt.

Ja hur man vill ha dem lysa, och med vad.

Åker man nyare Fiat får man koppla lite själv.

Tex om bakljusen ska vara tända samtidigt som DRL, vilket jag vill ha, som bara går att få med halvljus påslaget som Fiat är byggda.
Då går det inte använda medskickat relä utan det är eget bygge som gäller.

Vill man sedan spara på sina 5/21W led i orginal DRL och inte ha dem lysa ihop med halvljuset, vilket är standard, men ändå att de ska lysa på parkeringsljus, ja då är det återigen egen koppling som gäller och inte nåt medskickat kit.

Detta går att fixa med ett vanligt relä och en orginal strömbrytare inne i kupen som egentligen är till något annat men egentligen bara är trams.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Koppla LED Daytime

Mina DRL slocknar när jag slår på halvljuset, med det relä som följde med satsen. Men jag har ingen Fiat....
Spara på LED? Det är nog bättre att de lyser hela tiden, all elektronik brukar paja när man slår på strömmen pga strömrusning i kalla komponenter. Så slå av/på så få gånger som möjligt.
 
Senast ändrad:
Toppen