• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Router MF910

LE+MA

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Kramfors
HBK-Nr
16988
Medlemskap
2022
Hej
Jag vill börja med att tacka för en mycket bra hemsida och mycket nyttig information för oss som är nya husbilsägare. Vi började vårat husbilsliv för drygt ett år sedan. Våran första vinterresa gick till södra Spanien det blev 6 månader och över tusen mil.
Jag har med intresse följt diskussionerna om mobilt bredband, nu har vi ändrat från Telia till Telenor Frihet och hoppas vi kan surfa i södra Europa under vintern.
Nu till min fråga om våran router MF910.
Har någon ett förslag på en bra antenn till denna router, som skulle förbättra mottagningen som jag förstår är lite dålig på vissa platser.
Snart åker vi på vår andra resa mot södra Spanien.
MVH Lennart och Margareta
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Router MF910

Hej
Jag vill börja med att tacka för en mycket bra hemsida och mycket nyttig information för oss som är nya husbilsägare. Vi började vårat husbilsliv för drygt ett år sedan. Våran första vinterresa gick till södra Spanien det blev 6 månader och över tusen mil.
Jag har med intresse följt diskussionerna om mobilt bredband, nu har vi ändrat från Telia till Telenor Frihet och hoppas vi kan surfa i södra Europa under vintern.
Nu till min fråga om våran router MF910.
Har någon ett förslag på en bra antenn till denna router, som skulle förbättra mottagningen som jag förstår är lite dålig på vissa platser.
Snart åker vi på vår andra resa mot södra Spanien.
MVH Lennart och Margareta

Snacka med Loh Elektronics 019 - 7070 360 i Örebro. Dom har lite lösningar. Själv har jag 2 st 9db 4 G antenner på min.

3G/4G Antenner | Loh Electronics AB

IMG_20160815_211333.jpg
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Router MF910

Helt rätt, LoH bröderna har "räddat" oss i olika knipor när det strulade till sig. Vi har inte riktigt samma antenn som Sir sällskapet, men som har fungerat perfekt i mest extrema miljöer (kusten längs Barents hav, höjder på 1 300 m.o.h. m.m.). Enda gången vi inte fick signal var i en vik omgiven av höga berg långt ute i kustbandet. Magnetfot gör att man kan placera antennen på "rätt" ställe på taket och få signal från noll på upp till 2-3 staplar.

Här är vi långt ifrån civilisationen. Antennen är kopplad till routern inne i husbilen vilket gav oss 2 staplar 4G satt som satt som pricket över i-et. Här kunde vi stanna nästan en hel vecka.

MIMO.jpg
 
Toppen