• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Norges sevärdheter

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Norges sevärdheter

Fantastiska bilder Anders! Vi har sett i princip allt du visar ovan på plats dock inte från luften. Jobbigast var det att ta sig upp till "kjeragbolten", det gör vi inte en gång till. Kul att det finns fler som uppskattar den Norska naturen som inte är längre än en stenkast hemifrån.

Förutom broar, höjder och fjordar, det kan vara värt att nämna fiske (havsfiske, öring & harrfiske samt laxfiske). Bind själv din fluga och fånga en 10 kg lax på den, sen finns det inte mycket mer man kan önska sig...
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Norges sevärdheter

Fantastiska bilder Anders! Vi har sett i princip allt du visar ovan på plats dock inte från luften. Jobbigast var det att ta sig upp till "kjeragbolten", det gör vi inte en gång till. Kul att det finns fler som uppskattar den Norska naturen som inte är längre än en stenkast hemifrån.
..

Kjerag och Trolltunga har jag kvar och är nog för gammal för sådana upptåg.
Det jag saknar idag är en senare variant av drönare, min gamla Phantom har inte de finesser som krävs idag.

Hoppas på att fånga lite norska höstbilder senare i september om hantverkare och målare blir färdiga med huset nån gång.
 
Toppen