• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring gäller inte bodel

F

F.d. 21541

Guest
Spillde ut vatten på husbilsgolvet och det rann ner i golvet där elcentralen fanns. Det blev kortslutning och slog ut solceller.Strömmen kommer fram till centralen men kommer inte ut. Har ringt till både Folksam och Länsförsäkringar men får inte ut nåt på försäkringen för det ingår ingen bodel i försäkringen om man inte backat på eller någon annan plåtskador har vållat detta problem.
Ska det vara så????Det är dyrt att reparera.
Solveig
 
F

F.d. 55695

Guest
Sv: Försäkring gäller inte bodel

Om vi inte vill ha ännu högre premier på våra fordonsförsäkringar så får nog spillt vatten som orsakar kortslutning dras på det privata drullekontot. Inte för att det hjälper dig just nu men på sikt tror jag att det är viktigt att försäkringsbolagen styr upp vissa skador, annars kommer snart premien att motsvara ett nytt husbilssköp vart tionde år eller liknande.

För att försöka hjälpa dig så undrar jag vad vattnet tog sig in i. Är regulator, EBL eller annat skadat? Har det gått några säkringar? Det är sällan korrekt installerad el ger upp fullständigt.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.665
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring gäller inte bodel

Spillde ut vatten på husbilsgolvet och det rann ner i golvet där elcentralen fanns. Det blev kortslutning och slog ut solceller.Strömmen kommer fram till centralen men kommer inte ut. Har ringt till både Folksam och Länsförsäkringar men får inte ut nåt på försäkringen för det ingår ingen bodel i försäkringen om man inte backat på eller någon annan plåtskador har vållat detta problem.
Ska det vara så????Det är dyrt att reparera.
Solveig

Har du bilen försäkrad i olika bolag?????????????
HaDe Hasse
 
Toppen