• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken Inverter är bäst av dessa

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Vilken Inverter är bäst av dessa

Har inte någon erfarenhet av någon av dem, men vill ändå komma med några kommentarer.

500 W / 2.800 kr: Denna är avsedd för 24 V, och tillverkas förmodligen i mindre serier än 12 V-omvandlare. Därav ett högt pris. (Dessutom köps 24 V-utrustning främst av yrkesfolk, som inte är så priskänsliga.)

600 W 1.595 kr: Bilden visar ett brittiskt 230 V-uttag. Kräver således en adapter - och farliga adaptrar (utan genomgång för skyddsjord) finns det gott om på marknaden.

500 W / 1.305: Säljs av ett postorderföretag med försäljning i många länder, vilket kan vara en förklaring till det relativt låga priset.

Hoppas det finns någon medlem som kan delge sina erfarenheter av den sistnämnda.
 
Senast ändrad:

Huzbilen

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Kumla
HBK-Nr
12495
Medlemskap
2024
Sv: Vilken Inverter är bäst av dessa

Har haft tre olika invertrar. Man skall tänka på vad man skall ha den till och dess strömförbrukning. Den vi har idag klarar 1500W och har mjuk sinusvåg så man kan ladda dator. Som jag ser det lönar det sig att låta den kosta lite.
Örjan
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Vilken Inverter är bäst av dessa

Om jag skulle råda skulle jag nog inte välja någon av dessa,skall du investera så köp i alla fall en som är på minst 1500w.
Olle.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Vilken Inverter är bäst av dessa

Vi har en Dometic inverter på 1500W ren sinus, den peakar på 2000W.
Jag skulle ha önskat en större, vår dammsugare på 1800W bara går i ca. 30sek. sen klipper invertern och jag får trycka ON på fjärren, sen kan jag dammsuga i 30sek. igen osv...

Kommer dock inte att byta ut invertern till en större, de är föör dyra, får isåfall bli en klenare dammsugare :oops:
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Vilken Inverter är bäst av dessa

Skulle aldrig komma på tanken att använda en inverter till dammsugaren. (även om jag hade en på 1500 W, man belastar batterierna alltför mycket.)

Misstänker att de flesta klarar sig gått och väl med en sinusinverter på 500W. Dammsuga och föna håret behöver man ju inte göra varje dag, i alla fall inte vi som är renhåriga. :)
 
Toppen