• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stulen drickvattenslang!!!

torill-troll

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Norge
HBK-Nr
14273
Medlemskap
2025
Har övernattat en natt på ställplatsen i Borgholm hamn. När vi skulle resa därifrån i dag så skulle vi fylla på dricksvatten men slangen var borta. Vi har egen slang och skrukoppling men den koplingen passande inte.

"Vaktmästaren" var där så vi frågade honom om han hade nån koppling men det hade han inte. Då sa han att slangen och kopplingen som skulle vara där alltid blir stulen!!!!

Tänk, det finns fräcka folk över allt!!!!! Fy f......!!

PS. Vi fylde på några liter med våren vattenkanna

Torill
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Stulen drickvattenslang!!!

Tanken med min tråd var att berätta att det finns småtjuvar överallt. Tänk så småaktiga att stjäla sådana småprylar när dom kommer med sina bilar för flere hundar tusen!!!

Själv brukar vi alltid vår egen slang men denna gången hade vi inte rätt koppling så det fick bli vattenkannan, som vi alltid har med oss.

Dom hade satt dit slang och koppling flere gångar men nu hade dom tröttnat på tjuveriet......tror jag det.

/Torill

Kan bara hålla med dig om denna tråkiga utveckling där tydligen inte ens husbilsåkare är undantagna. Hur tänker vuxna mäniskor som beter sig så? Jag möter ofta service personal som säger samma sak, folk stjäl småsaker som kleptomaner. Inte bara vattenslangar utan också i bilhallar där de blockar med sig allt som lossnar lätt från utställningsbilar.
Jag tror att det har med anonymiteten att göra och den bortblåsta "sociala kontrollen" som tidigare höll folk i schack.. Även här tror jag att en övervakningskamera skulle göra sitt, men det lär dröja innan folk fattar den djupgående långtidsverkan med kamerorna. Om man gör en tankeexpriment att precis allt skulle filmas - överallt - skulle folk förstå att man åker dit för olagligheter. Därmed skulle ingen stjäla något någonstans. Skulle någon ändå göra det, så är en liten sinnes undersökning obligatoriskt, då det större skulle vara meningslös.
Systemet skulle naturligtvis utformas så som i UK där bara poliser får se på materielet när brott har begåtts.....
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Stulen drickvattenslang!!!

Vad är det som säger att det är "panschisarna", eller överhuvudtaget husbilsåkarna som stjäl, ställplatser är ju oftast väldigt lättillgängliga, inte minst den i Borgholm?
 
Toppen