• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

fäste till diskho

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Jag har just bytt kökskran i vår Pössel. För att komma åt tog jag loss diskhon först. Inga större problem så långt MEN nu ska hon tillbaka? Den är fäst med tre små tvingar i tre av hörnen, det fjärde var nog för besvärligt för montören för där satt ingen tving. Problemet är att jag tycker att även de tre kvarvarande hörnen är besvärliga, jag kan inte få dit tvingarna och dra åt skruven. det är ju knappt plats för en hand!
Ni som gjort detta, hur bar ni er åt?
Väl valda ord som "FÖRFÄRLIGT FÖRARGLIGT" hjälper inte.

Det ser ut att vara en sådan här ho : https://www.reimo.com/se/70121-spuele_edelstahl_280_x_380_mm_modell_930/
// Göte J
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: fäste till diskho

Jag har ingen aning om hur det ser ut kring din diskho därför är detta kanske en idiotisk idé, men skulle det inte gå att limma med en limmassa av den typ som används till bilrutor? Då går det kanske att lossa hon med en tunn tråd om kranen skulle behövas bytas igen.
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: fäste till diskho

Nu är diskhon på plats igen. Jag kom på att det gick bra att fästa de små tvingarna med silverteip i kanten på ursägningen i bänken och lägga hon ovanpå och peta med en mejsel så de grep tag i kanten. Sen var det bara att peta dit gummilisten och dra åt skruvarna.
// Göte J
 
Toppen