• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp är mitt bodelsbatteri slut?

D

Deleted member 11118

Guest
Är i Tyskland, övernattade på en stellplatz. Hade ingen ström. När jag vid 3 tiden på natten var uppe på toa, spolade jag och plötsligt slocknade hela panelen och kylskåpet. Satte på panelen igen, spolade i vattenkranen, allt slocknade, provade igen satte på ljuset, allt slocknade. Kan batteriet vara helst slut, det är 4 år gammalt. Vi har under dessa fyra år stått mest med ström.

Nu står jag med ström och då funkar allt, gjorde en test idag, drog ut elsladden och efter 4 timmar spolade jag, allt slocknade igen.

Tror vetenskapen på forumet att jag behöver ett nytt bodelsbatteri så köper jag ett i Tyskland. Tacksam för några svar innan söndag kväll.

Ska vara på resande fot i 14 dagar till, tänkte bo på en del vingårdar och där får man ingen ström.

Kan som avslutning upplysa att vi har något över 30 grader.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Hjälp är mitt bodelsbatteri slut?

Kommer i veckan att köpa Varta Professional Dual Purpose AGM 840 105 095, det är på 105ah. Det är några centimeter längre än det jag har men där är mycket plats på längden, bredd och höjd är inga problem

Finns på Autoexperten och jag har några inom 5 mils radie. Kanske lite dyrt
kostar 4.000. Men så får det bli.
 
Toppen