• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

elproblem Hymer Tramp 2003

F

F.d. 50802

Guest
Husbilskompisar!

Jag har en Tramp 625 som jag just har köpt nya batterier till både till bodelen och till motorn (Fiat Ducato 2,3 JTD).

Mitt problem är nu att jag glömde märka upp kablarna till bodelsbatterierna när jag tog bort de gamla batterierna som fanns under de bägge framstolarna. Nu vet jag inte hur de olika kablarna skall sitta dvs vilka som skall gå till vilken pol.

Jag vågar inte chansa o riskera att förstöra de nya batterierna.

Snälla - om någon där ute vet hur man skall göra o lösa problemet så tala om
det för mig.

Jag bor i Uddevalla o kanske någon vet någon elektrisk bilverkstad i trakterna som är duktig på husbilsel? På mekonomen vågade de inte hjälpa med detta.

Utan ström till bodelen är man ju helt strandsatt och kan inte använda husbilen som bara står o drar pengar.

Hör av dig du som kan ge mig ett tips om hur jag kommer vidare.
Med tack på förhand

Robert
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: elproblem Hymer Tramp 2003

Ta, om möjligt, gärna en bild på det hela så blir det lättare för alla att se problemet. Det kan gälla vilka olika färger kablarna har, och annat.
EssoJ
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: elproblem Hymer Tramp 2003

Pluspolen brukar vara något grövre än minuspolen. Prova en i sänder om kabelskorna passar på respektive pol på batteriet.
 
Toppen