• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fläkt till kylskåp

pejac

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
18770
Medlemskap
2024
Fläkt till kylskåpet. Jag såg någon som gjort en installation av en spectre fläkt från Kjell & co. Verkade bra så jag köpte en. Nu visar det sig att det är en 3 pin kontakt. Hur kopplas den in. Bra om jag slipper gissa. Tacksam för hjälp.
 

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: Fläkt till kylskåp

Den tredje kabel går till vartalsregulatorn på moderkortet ( reglerar sig efter värmebelastning i datorn)
Du har plus och minus på 2 pinnar sen brukar den 3 pin oftas vara kopplad till en gul kabel och den behöver du inte isåfall
 

pejac

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
18770
Medlemskap
2024
Sv: Fläkt till kylskåp

Tack, ungefär som jag trodde, svart med lite silver var neg. Mitten kabeln +, fungerar utmärkt, ska montera så fort jag hinner.
 

pejac

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
18770
Medlemskap
2024
Sv: Fläkt till kylskåp

Monterat och klart. Nu återstår bara att se om det är någon skillnad. Bra drag och nästan ljudlöst, 0,14 A uppmätt. Säkrade av och drog in en kabel för avstängning och lysdiod som indikering.
 
Toppen