• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Runt bord

T

Tegeltorp

Guest
Hej !
Jag skulle så gärna vilja byta vårat bord i Carthagon till ett runt. tycker att det vore mer praktiskt och tar lite mindre plats. Frågan är bara var man kan köpa ett bord !! Alla firmor verkar sälja ben och stativ till bord men man ser aldrig några skivor.... Det ultimata vore ju att ha ett bord som går och dra isär så man får upp en iläggsskiva, men de är väl jätte dyra !!! Skulle helst vilja köpa ett färdigt och inte beställa på nåt snickeri.
Snälla är det någon som vet var ???!!! :wideeyed:
 
T

Tegeltorp

Guest
Sv: Runt bord !

Ja visst, jag såg ju det där men frågan var om de går att köpa original och inte beställa hos en snickerifirma :wideeyed:
 
F

F.d. 55715

Guest
Sv: Runt bord !

Hej
Vi beställde ett runt bord till våran Carthago hos Bengt i Örkeljunga.
Väldigt bra service.
 
F

F.d. 55715

Guest
Sv: Runt bord !

Bordet har en dia på 840mm priset varierar på vilket ni väljer.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.775
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Runt bord !

När vi köpte vår Hymer 690 StarLine -12 så var det tillval till den modellen. Den bil med automatlåda som vi ville ha, var det ett sådant runt bord monterat och det gick att dra isär. Vi valde bort det fast det var snyggt pga att det var så mycket leder under bordet som man hela tiden slog benen i när man satte sig. Har nu ett ovalt bord med rundade kortsidor (ungefär som runda bordet utfällt). Det går att skjuta ganska mycket åt båda håll och går även att vrida på. Perfekt för oss och hälften så tjockt.
 
T

Tegeltorp

Guest
Sv: Runt bord !

Kom på en fråga till ! Går det att använda det befintliga bordsbenet och bara byta själva skivan ??
 
F

F.d. 55715

Guest
Sv: Runt bord !

Hej
Man kan inte dra isär bordet,Det är perfekt i storlek och pryder sin plats.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Runt bord !

Hur det är nu vet jag inte, men tidigare gick det att måttbeställa bord på IKEA.
Om det fortfarande går är det förmodligen det billigaste alternativet.
 
Toppen