• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

varningslampan för broms lyser

F

F.d. 50802

Guest
hej!

jag har just byggt in en ny generator och hämtat husbilen från verkstaden och ser att varningssignalen för broms lyser och undrar följande:

är detta beroende på att verkstaden har glömt att nolla varningen eller är det trol något annat?

Bägge fläktremmarna saknades så flera varningslampor lyste när jag lämnade bilen på verkstad. Innan verkstadsbesöket lyste inte bromsvarningen.

Kan det vara en tillfällighet att varningslampan lyser eller är det sannolikt att verkstaden glömt att nolla signalen?

Jag har kollat handbromsen och den är i absolut lägsta läge dvs obromsat.

Jag utgår ifrån att bilen som måste besiktigas ej klarar testet med en varningssignal som antyder något fel.

Tacksam för snabbt svar från någon initierad husbilsägare.

Robert

Hymer Tramp-ägare jtd 2,3 ducato
















hymer Tramp- ägare
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.464
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: varningslampan för broms lyser

Bromsvätskenivån? Händer ibland att kablar som är I vägen tas isär och sedan glöms att sättas på plats.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: varningslampan för broms lyser

hej tråkigt när man hämtar från verkstad och det är på det viset ! nej den går inte igenom besiktning om den lampan lyser ! varför inte åka tillbaka till verkstaden och be dem titta på det ? kanske bara är en kabel ? lycka till
 
F

F.d. 50802

Guest
Sv: varningslampan för broms lyser

Tack för svaret men jag åkte tillbaka till verkstaden som inte visste vad felet var men uteslöt inte att handbromsen orsakade problemet. Mer ville de inte göra.

Robert
ps det är inte varningslampan för beläggen utan den andra
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: varningslampan för broms lyser

Tack för svaret men jag åkte tillbaka till verkstaden som inte visste vad felet var men uteslöt inte att handbromsen orsakade problemet. Mer ville de inte göra.

Robert
ps det är inte varningslampan för beläggen utan den andra

Ja, den verkstaden är det nog ingen som borde anlita.

:mad:

Själv skulle jag börja med att kolla flottören i bromsvätskebehållaren och nivån.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 940

Guest
Sv: varningslampan för broms lyser

Kolla om dom glömt montera tillbaks en minuskabel på batteriet.
Kabeln kan hänga lite nedanför batteriet.
Arne.
 
Toppen