• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattentank rengöring

kjellinge

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2759
Medlemskap
2024
Någon som har en bruksanvisning för " biotab clean water tank, cleaning tabs" etiketten förstörd av limmet så att olika språk blandats. 50 tabletter, tillverkare Biocool AB.

Mvh kjell
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Vattentank rengöring

Ett litet tips...
Lös först upp tabletterna i en hink med vatten och häll sen i tanken.
Gjorde misstaget första gången att lägga i tabletterna i tanken. Det var ett h-e sen att skölja ut grumset/smulorna av tabletterna som samlades på botten av tanken, då de inte löste upp sig helt trots att jag kört runt rejält på gropiga o krokiga vägar för att det skulle skvalpa runt. Fick leka Houdini o krypa in under soffan o försöka komma åt så gott det gick att torka ur tanken manuellt. Problemet är ju att många tankar inte är helt släta i botten utan att förstärkningarna gör att det stannar kvar nån cm vatten här o var o där stannade tablettsmulorna.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Vattentank rengöring

Ett litet tips...
Lös först upp tabletterna i en hink med vatten och häll sen i tanken.
Gjorde misstaget första gången att lägga i tabletterna i tanken. Det var ett h-e sen att skölja ut grumset/smulorna av tabletterna som samlades på botten av tanken, då de inte löste upp sig helt trots att jag kört runt rejält på gropiga o krokiga vägar för att det skulle skvalpa runt. Fick leka Houdini o krypa in under soffan o försöka komma åt så gott det gick att torka ur tanken manuellt. Problemet är ju att många tankar inte är helt släta i botten utan att förstärkningarna gör att det stannar kvar nån cm vatten här o var o där stannade tablettsmulorna.

Litet tips? Det här var ett grymt bra tips, anammar det direkt och tack för tipset Majzzan.

/Pelle
 
Toppen