• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alden parabol och tv alden

B

bragges

Guest
hej har en husbil från 2012 ny inkommen från tyskland.de sitter 60cm alden parabol med självsökning och alden tv med inbyggd mottagare och ca modul uttag.va hos j.r larmcenter så dom hjälpte mig att få igång på den fungerade på canaldigital.nu när jag har kommit hem 300 km nor från Göteborg så hittar den inte Thor.men tyska kanaler är de inga problem att hitta.har försökt på många olika platser runt omkring där jag bor o försökt men parabolen bara snurrar och max 10% styrka.och sen lägger den sig ner efter ett bar tag pga att den inte hittar.någon som har tips om detta
 
B

bragges

Guest
Sv: Alden parabol och tv alden

Hej jag ringde alden.fick svar att de va fel frekvens.men inga problem han talade om hur man ändrade den menas jag va i bilen.så nu hittar den Thor direkt
 
B

bragges

Guest
Sv: Alden parabol och tv alden

nej då.de va fel frekvens.men har strulat ändå.canal digital hade lagt in fel nr på ca modulen.men de funkade ändå inte.sen fråga ja om de är rätt kort nr.nej de va fel de med.men nu fungerar de:spinny:
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Alden parabol och tv alden

nej då.de va fel frekvens.men har strulat ändå.canal digital hade lagt in fel nr på ca modulen.men de funkade ändå inte.sen fråga ja om de är rätt kort nr.nej de va fel de med.men nu fungerar de:spinny:

Man kan alltid kolla text-TV, det verkar funkar utan kort.
Det är bra när man inte vet vad som felar.
 
Toppen