• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dekal på bilen?

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Undrar varför man skall ha en HBK-dekal på bilen? Är det behovet av att tilhöra en gemenskap eller vill man representera klubben? Vill man ha kontakt med andra och tror att det underlättar? Det finns säkert positiva och negativa skäl men vilket överväger?
Åke
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Dekal på bilen?

Själv kan jag inte se någon orsak till att inte berätta om mitt medlemskap i HBK och gör det genom dekalen bak på bilen.

Själv kollar jag varje husbil jag ser om man är medlem eller inte... Är det en medlem så går jag fram och hejar.

Carola däremot vill inte ha dekalen på bilen, hon påstår att bilens orange färg skär sig mot dekalens vackra blå färg!

Nu är bilen registrerad på mig, så dekalen sitter där bak, uppe till vänster.
 
Senast ändrad:

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Dekal på bilen?

Själv kan jag inte se en enda negativ orsak till att inte berätta om mitt medlemskap i HBK genom dekalen bak på bilen. Tvärtom och själv kollar jag varje husbil jag ser om man är medlem eller inte... Är det en medlem så går jag fram och hejar.

Carola däremot vill inte ha dekalen på bilen, hon påstår att bilens orange färg skär sig mot dekalens vackra blå färg!

Nu är bilen registrerad på mig, så dekalen sitter där bak, upp till vänster.

Det där blev nog en dubbelnegation, men jag tror budskapet gick fram ändå. :)
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Dekal på bilen?

Vi körde i 17 dagar genom hela landet utan att se en enda HB med HBK-dekal.
Det är säkerligen en slump men det visar nog också att det är inte så värst många som kör med dekal.
 
F

F.d. 55275

Guest
Sv: Dekal på bilen?

Alla har inte en dekal både fram och bak på bilen, tycker själv att det räcker bak med nummer.
Syftet är ju gemenskap och reklam för klubben.:D
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Dekal på bilen?

Vi skäms inte för att vi har dekalen på bilen, tvärtom. För att slippa bli uthängd på forumet & bespottad av en massa belackare så är det enkelt ordnat genom att följa de policys vi har om hur man som husbilsbilist respekterar skyltningar (hur felaktiga dom än är), uppträder & är mot andra.:p:

Kort sagt så med skylten på HB's så är man ju en del av HBK's ansikte utåt.

Bennie
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Dekal på bilen

Marianne ville inte ha numret, tyckte det var för stort men accepterade den lilla dekalen fram och den STORA bak. Alltid roligt att vara överens med henne, ty hon är allt det som jag inte är, men jag borde vara :swoon:

Jag gick fram till ett par i Simrishamn förra sommaren och hälsade dom som klubbens medlemmar. Vad menar du, fick jag frågan... ...aha, hmm... dekalen satt på bilen när vi köpte den :twitcy: sen kom det: men vi kanske ska gå med i klubben!:yes:
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Dekal på bilen?

Har dekalen bak är väl trevligt vissa man tillhör en klubb. Vill någon hänga ut mej på forumet så får man väl göra det. Jag tillhör de många som följer lagar och regler så den som hittar något fel är välkommen. Vill någon snacka skit om mej så får man göra det, finns viktigare saker i livet att lägga energi på.
 

farfar66

FD HBK Medlem
Inlägg
117
Kommun
Motala
HBK-Nr
18918
Medlemskap
2022
Sv: Dekal på bilen?

Jodå - jag har dekal både fram o bak på bilen!
Det har jag av den anledningen att jag är medlem!
Så länge som jag tror att klubben kan ha inverkan på kommuner om ställplatser och så länge som jag ser att det trots undantag finns folk i klubben som verkar för billiga ställplatser och campingar så stöder jag detta gladeligen!
Att man kanske inte ser mina dekaler beror nog på att jag mestadels är utomlands, men det finns ju anledning att även där verka för ett vettigt husbilsliv.
Sedan kan jag nog tycka att både tonen på inläggen ibland kan vara av typen mästrande och dessutom så finns den typiska svenska sjukdomen utbredd, nämligen att förbjuda allt,alldeles för ofta !!!
Nog om det - Visa att ni är med !!!
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Dekal på bilen?

Dekal har man för att tillfredställa nyfikna samt för att kunna bli uthängd om man gör något som en annan medlem retar sig på.:D

Uthängd blir man vare sig man har dekal eller inte numera, om det missköts på något vis är ju regnummer med på foton, så det är lika bra att ha dekal då visar man att man försöker göra rätt iaf, numera med dekal fram o bak.

Om man scrollar längst ned på sidan klickar på Husbilsklubben.se i det blå fältet så står det några rader om vad som önskas och en målsättning i klubben om avfall, sortering, kemikalier bla, som många medlemmar aldrig sett.

/Pelle
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Dekal på bilen?

Jag hade dekaler på bilen men vi hade otur för förra hösten brann vår bil,det var ingen stor brand det var kylen som det blev något fel medmest rökskador .tyvärr hann vi inte att få med vår dekal och siffror.Men jag har min skylt Knyttet fram på min nygammla Hymer 640 jag alltid gjort reklam för klubben för den har verkligen ett behov att fylla.
Yngve
 
Toppen